Places logo
Menu

Welke informatie moet je vermelden in je Google Bedrijfsprofiel?

Welke informatie moet je vermelden in je Google Bedrijfsprofiel?

Met een Google Bedrijfsprofiel wordt jouw bedrijf online beter gevonden en bereik je dus meer potentiële klanten. Dat klinkt natuurlijk niet verkeerd. Maar welke informatie moet je dan allemaal vermelden in zo'n profiel? Je leest het hier!


Wat is Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel is een gratis tool van Google waarmee je kunt beheren hoe jouw bedrijf wordt weergegeven binnen diverse platformen van Google, zoals Google Zoeken of Google Maps.

Wanneer potentiële klanten op jouw bedrijfsnaam zoeken, komt je bedrijfsprofiel op een opvallende plek te staan. Zoeken ze via Google naar een bepaalde dienst die jij aanbiedt? Dan komen de drie bedrijven die hier het meest bij aansluiten en in de buurt gevestigd zijn bovenaan te staan. Dit wordt de 'local 3 pack' genoemd.


Welke informatie moet je toevoegen aan je profiel?

Met een Google Bedrijfsprofiel wordt jouw bedrijf makkelijker gevonden en nemen klanten sneller contact met je op. Het is dus van belang de juiste informatie aan je profiel toe te voegen. Welke informatie dit dan precies is? Dat lees je hier.


1. Logo

Een hele logische natuurlijk. Jouw logo is hetgeen waaraan (potentiële) klanten jouw bedrijf herkennen. Het is dan ook belangrijk om deze toe te voegen aan je bedrijfsprofiel.


2. Omschrijving van je bedrijf

Wanneer jouw bedrijfsprofiel naar voren komt willen (potentiële) klanten natuurlijk wel weten met wie ze te maken hebben. Vertel daarom wat je als bedrijf doet en wat je voor klanten kan betekenen. Maak er een persoonlijk stukje van, zo spreek je de klant meer aan.


3. Openingstijden

Wanneer kunnen klanten jou bereiken? Of wanneer is jouw winkel/restaurant/pand open? Je wil natuurlijk niet dat klanten voor een gesloten deur staan. Door je openingstijden toe te voegen weten klanten wanneer jij bereikbaar bent en kom je betrouwbaar over.


4. Adres

Door je adres toe te voegen weten klanten waar ze jou kunnen vinden en met één klik op de knop kunnen ze zelfs automatisch de route genereren met Google Maps.


5. Telefoonnummer

Wanneer je je telefoonnummer toevoegt aan je bedrijfsprofiel kunnen (potentiële) klanten jou gemakkelijk bereiken. Een tip van ons: maak gebruik van een vast nummer in plaats van een mobiel telefoonnummer. Een vast nummer straalt professionaliteit uit en wekt vertrouwen.


6. Website adres

Voeg je website adres toe aan je bedrijfsprofiel. Zo kunnen potentiële klanten vast een kijkje nemen en zoeken naar de benodigde informatie. Zorg er dan ook voor dat je website tip top in orde is. Je website is je online visitekaartje en dit is waar klanten hun eerste indruk van jouw bedrijf krijgen. En een kans op een goede eerste indruk, die krijg je maar één keer.


7. Aanbod

Laat zien wat je in huis hebt! In je bedrijfsprofiel kun je je producten en/of diensten toevoegen. Deze zijn gelijk zichtbaar voor de potentiële klant wanneer hij op jouw bedrijfsprofiel klikt. Voeg een omschrijving toe en indien mogelijk ook de prijs.


8. Foto's

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Laat dan ook de uitstraling van je bedrijf zien door middel van foto's. Voeg bijvoorbeeld foto's toe van het pand, je producten en je diensten. Zo kunnen potentiële klanten vast een kijkje nemen.

Ben je benieuwd naar de voordelen van een Google Bedrijfsprofiel? In dit artikel vertellen we je waarom dit een absolute must is voor jouw bedrijf.

Dan willen we je nu nog één belangrijke tip meegeven: houd je profiel up-to-date. Zo weten klanten waar ze aan toe zijn en kunnen ze alle benodigde informatie over jouw bedrijf vinden.

Vind je het lastig of heb je er simpelweg geen tijd voor? Dan helpen wij je graag! Wanneer je een Places Bedrijfsvermelding pakket bij ons afsluit zullen wij jouw profiel maandelijks optimaliseren. Zo zorgen we ervoor dat jij goed gevonden wordt!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!