Wees een succesvolle ondernemer op Facebook
Al eerder heeft Places.nl geschreven over social media. Waar dat eerder vooral LinkedIn was, zoomt Places.nl vandaag in op Facebook. Hoewel vrijwel iedereen tegenwoordig particulier op Facebook zit, zijn vooral bedrijven in het MKB ondervertegenwoordigd op dit sociale medium. Veel ondernemingen zijn alleen aanwezig op LinkedIn, terwijl juist Facebook vanwege de laagdrempeligheid erg aantrekkelijk is voor u als ondernemer. In deze blog bespreekt Places.nl een aantal tips om uw Facebookpagina zo optimaal mogelijk te benutten.
1. Maak een profiel aan
Om een bedrijfspagina aan te kunnen maken, heeft u een persoonlijke pagina nodig. Het maakt niet uit welke privacy-instellingen u op uw persoonlijke pagina heeft. Het enige wat vereist is dat u uw voor- en achternaam gebruikt. Als u een persoonlijke pagina heeft,kunt u vervolgens een bedrijfspagina aanmaken. U kunt met uw persoonlijke profiel vervolgens mensen uitnodigen om uw bedrijfspagina te 'liken'.
2. Zorg voor een duidelijke profielpagina
Dit lijkt een inkopper, maar hier valt voor veel bedrijven nog winst te behalen. Met een duidelijke bedrijfsomschrijving weten uw volgers met welk bedrijf ze te maken hebben, en wordt uw bedrijf ook beter vindbaar via verschillende zoekmachines. Het is handig om hier ook uw adres en telefoonnummer te plaatsen, dan is contact met u opnemen laagdrempeliger.
3. Plaats foto's en video's
Facebook werkt met een zogenaamde Edgerank. Places.nl schreef al eerder een blog over hoe u uw Edgerank zo hoog mogelijk krijgt. Een van de punten waarmee u uw ranking hoger maakt, is het plaatsen van foto's en video's bij uw statusupdates. Een bijkomend voordeel van het plaatsen van foto's en video's bij uw statusupdates, is dat u in deze foto's en video's personen kunt taggen. Staan uw werknemers of trouwe klanten op een van deze foto's? Dan kunt u aangeven dat zij op deze foto's staan, waardoor ook de vrienden van deze werknemers of trouwe klanten deze foto en dus uw bedrijfsnaam voorbij zien komen.
4. Converseer
Facebook laat bedrijfspagina's die actief zijn en die reageren en die zelf ook veel updates plaatsen sneller zien. Vooral het reageren van bedrijven op opmerkingen van klanten op social media is iets wat bedrijven vaak vergeten. Voor een klant is het fijn als hij of zij gehoord wordt door het bedrijf waarmee hij of zij in contact wil komen.
5. Geef een product of dienst weg
Om nieuwe klanten aan te trekken, gebruiken bedrijven vaak online winacties. Door een foto te nemen van een product, aan te geven dat personen die dit product of deze dienst willen winnen de bedrijfspagina moeten liken en de foto moeten delen. Hiermee bereikt uw bedrijfspagina veel personen ineens en kunt u veel potentiële klanten bereiken. Wilt u nog meer uit uw socialmediaprofielen halen? Lees dan enkele andere relevante blogs en houd de Places.nl blogpagina in de gaten voor nieuwe artikelen!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen