Kies voor succes: tips om te scoren met uw Facebookpagina
Miljoenen bedrijven beschikken over een Facebookpagina. Lang niet al deze bedrijven halen ook daadwerkelijk voordeel uit hun Facebookpagina. Stap één is natuurlijk dat al die potentiële klanten uw bedrijfspagina moeten kunnen vinden op Facebook. Daarvoor is een checklist opgesteld naar aanleiding waarvan u uw bedrijfspagina kunt verbeteren. Places zet deze tips voor u op een rijtje.
"Unliken"
De meest voorkomende reden voor een Facebookgebruiker om een merk te 'unliken' is om het delen van oninteressante posts. De tweede meest voorkomende reden is om het delen van teveel posts. Dat moet u dus zien te voorkomen, terwijl u uw zichtbaarheid en binding met de klant vergroot. Met de volgende tips versterkt u de branding van uw bedrijf!
- Voeg een herkenbare profielfoto toe. Upload een foto die makkelijk te herkennen is voor uw fans, denk aan het bedrijfslogo. De afbeelding dient 180x180 pixels te bevatten.
- Kies een aantrekkelijke omslagfoto. De afbeelding dient groot te zijn en van goede kwaliteit. Dat wil zeggen dat de afbeelding niet korrelig of uitgerekt wordt.
- Optimaliseer uw foto-omschrijvingen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van links voor een website of blogpost.
- Vertel uw klant meer over uzelf, en vul de 'about' pagina in. Wees daarbij kort, maar wel volledig.
- Voeg een call-to-action knop toe. Op Facebook kunt u kiezen uit zeven verschillende knoppen zoals 'kijk video' of 'neem contact op'. Deze knoppen kunt u direct laten verwijzen naar een bepaalde locatie op Facebook.
- Voeg levensgebeurtenissen toe. Denk aan de oprichtingsdatum of een productlancering.
- Voeg relevante apps toe. Kijk eens op Facebook App Center welke apps van toegevoegde waarde zouden kunnen zijn op uw bedrijfspagina.
- Post visuele content. Foto's en video's zijn een fantastische manier om bijvoorbeeld een event te promoten. Houd de video's kort, bij voorkeur onder de twee minuten.
- Bied gevarieerde content aan. Houd daarbij de 70-20-10 regel aan. 70% van de posts zijn van toegevoegde waarde voor je community, zoals events en lokaal nieuws. 20% van de posts bestaat uit content van anderen, zoals gedeelde berichten. Slechts 10% van de posts zijn directe promotie, zoals kortingscodes.
- Zet belangrijke posts bovenaan uw pagina vast. Dit kan slechts met één post tegelijk. Handig als u bijvoorbeeld een evenement wilt promoten dat binnenkort plaatsvindt, of uw bezoekers in één oogopslag meer achtergrondinformatie wilt geven over uw bedrijf.
- Maak gebruik van de publicatietools van Facebook. Denk hierbij aan het inplannen van Facebookposts en het automatisch verwijderen van tijdsgevoelige posts.
- Monitor de betrokkenheid. Heeft u veel inspanning in uw Facebookprofiel gestopt, dan wilt u vanzelfsprekend ook weten wat het resultaat van deze inspanning was. Het bereik van een geplaatst bericht bekijkt u heel eenvoudig via de 'Personen bereikt' knop, onderaan links naast een statusupdate.
- Zit bovenop de berichten. Plaats regelmatig een nieuwe post en reageer op berichten. Interacteer dus regelmatig met uw Facebookfans!
Val extra op
Bent u na het gebruiken van deze tips nog op zoek naar extra adverteermogelijkheden? Wilt u extra opvallen in uw regio? Adverteer boven uw concurrent en toon uw logo's, foto's en website met één van de veelgekozen advertentiepakketten van Places. Uw advertentie en bedrijfsvermelding instellen op Places.nl is heel eenvoudig.
Hulp nodig? Het Places team altijd voor u klaar. Bel naar 024 – 3555 299 en wij helpen u bij het instellen van uw advertentie en een aantrekkelijke bedrijfsomschrijving!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen