Betere online vindbaarheid door bedrijfsomschrijving
Op Places.nl kunt u met een gratis bedrijfsvermelding - zichtbaar op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com - eenbedrijfsomschrijving toevoegen. Zo'n bedrijfsomschrijving lijkt op het eerste gezicht niet meer dan een gewone tekst die vertelt wat uw bedrijf precies doet. Toch kunt u meer uit een bedrijfsomschrijving halen dan u wellicht denkt. Zo zorgt een goede bedrijfsomschrijving ervoor dat uw bedrijf online beter vindbaar is. Lees in deze blog over alle do's en don'ts voor een goede bedrijfsomschrijving.
De juiste zoekwoorden
Het kiezen vande juiste zoekwoorden in uw bedrijfsomschrijving kan ervoor zorgen dat uw bedrijf beter gevonden wordt in de zoekmachines van bijvoorbeeld Telefoonboek.nl en Google. Een tip is om de bedrijfsnaam minimaal twee keer en de vestigingsplaats minimaal één keer te noemen. Vermijd dus woorden als 'wij' en 'ons bedrijf', en wissel deze in voor de naam van uw bedrijf. Zorg er uiteraard wel voor dat uw tekst nog natuurlijk overkomt en gemakkelijk leesbaar is. Naast de bedrijfsnaam en de vestigingsplaats is het ook van belang om regelmatig de belangrijkste diensten die u aanbiedt te benoemen. Doe dit minimaal twee keer om uw bedrijfsomschrijving te optimaliseren. Heeft u bijvoorbeeld een schoonheidssalon die zich focust op zonnebanken? Noem dan in uw bedrijfsomschrijving minimaal twee keer het woord 'zonnebanken' of 'zonnebank'.
Denk vanuit uw klant
Bij het schrijven van een bedrijfsomschrijving is het van belang geen moeilijke woorden en vakjargon te gebruiken. Denk vanuit de klant: begrijpt iedereen die dit leest wat ik hier over mijn bedrijf schrijf? U bereikt meer potentiële klanten als de tekst voor grote groepen mensen begrijpelijk is. U kunt uiteraard niet altijd om vaktaal heen, maar probeer dit te beperken tot het minimum. Een goed uitgangspunt is vaak: als u of uw collega bepaalde woorden of tekstdelen lastig vindt, kunt u de tekst beter anders verwoorden. Om uw bedrijfsomschrijving voor lezers overzichtelijk te maken is het aan te raden witregels te gebruiken tussen alinea's. Verder is het verstandig een niet te lange tekst te schrijven, dit ontmoedigt lezers namelijk vaak om verder te lezen. Wat betreft taalgebruik is het goed om actief taalgebruik te gebruiken. Vermijd lijdende zinnen met woorden als 'worden' en twijfelachtige woorden als 'zullen' en 'zouden'. Ook woorden die niets toevoegen aan de zin kunt u het beste achterwege laten. Schrijven is schrappen! Een voorbeeld vaneen goede bedrijfsomschrijving: Van Putten Renovatiesloop is een sloopbedrijf, werkzaam in Heumen en omgeving. Van Putten Renovatiesloop biedt u dienstverlening bij al uw sloopwerkzaamheden. Heeft u een verbouwing, wilt u hulp bij het klussen of zijn er andere werkzaamheden waarbij u wel een sloopbedrijf kunt gebruiken? Neem dan snel contact op met Van Putten Renovatiesloop, zij zijn u graag tot dienst! In overleg is veel mogelijk, geen sloopwerk is te klein! Voor al uw renovatie sloopwerkzaamheden moet u bij Van Putten Renovatiesloop zijn!
Bedrijfsomschrijving online vindbaar
Een bedrijfsomschrijving compleet en up-to-date houden is belangrijk. Om deze overal juist online zichtbaar te krijgen bij de belangrijkste zoekmachines, websites en navigatiesystemen kunnen bedrijven gebruik maken van Places Bedrijfsvermelding. Hier kunt u namelijk vanuit één dashboard eenvoudig al uw bedrijfsvermeldingen beheren.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen