Wek vertrouwen met een professioneel logo
Een professioneel logo zorgt voor een professioneel imago van uw bedrijf. Wanneer u op internet een advocaat zoekt, zou u dan liever vertegenwoordigd worden door een advocaat met een professioneel logo of door een advocaat met een logo gemaakt in WordArt? Precies: een professioneel logo wekt vertrouwen en is daarom belangrijk om nieuwe klanten mee te trekken. Bovendien zorgt het voor herkenbaarheid, waardoor deze klanten u opnieuw weten te vinden. Aan welke criteria moet een logo dan voldoen? Places.nl zet ze voor u op een rijtje.
De symboliek van het logo
Symbolen zijn een prachtige manier om met één beeld een compleet verhaal te vertellen, vandaar dat deze al in het oude Egypte gebruikt werden. Ook in onze tijd zijn symbolen niet weg te denken. Met een logo gebruikt u een symbool om informatie over uw bedrijf te communiceren die gemakkelijk te onthouden is voor de klant. Een logo is een onlosmakelijk onderdeel van uw bedrijf en het belang van een goed logo zou niet onderschat moeten worden. Maar een leuk plaatje is nog geen goed logo, daarom geeft Places.nl u tips.
Keuzes, keuzes, keuzes
U kunt gaan voor een woordmerk of typografisch logo, welke vooral bestaat uit typografische elementen als lijnen en letters. De andere optie is een beeldmerk, welke bestaat uit abstracte vormen. Het voordeel van een woordmerk is dat het eenvoudig en krachtig is, een beeldmerk is daarentegen in een oogopslag te herkennen. Ga hierbij voor de optie die het beste past bij de boodschap en sfeer die uw bedrijf wilt uitstralen.
Culturele verschillen
Stem uw logo af op de doelgroep die u zoekt. Dat hoeft niet per definitie met uw eigen smaak overeen te komen. Wanneer uw bedrijf internationaal actief is krijgt u ook te maken met culturele verschillen. Zo kiezen Amerikanen doorgaans voor een groot, kleurig logo, waar Engelsen daarentegen vaker kiezen voor koninklijke kleuren en traditionele letters en emblemen. Houdt altijd de identiteit van uw bedrijf in uw achterhoofd. U kunt bijvoorbeeld twee basiskleuren kiezen en dit aanvullen met kleuren die in een kleurenpalet nabij liggen.
The bigger the better?
Nee, houd het simpel. Hoe eenvoudiger, hoe beter. U wilt dat klanten uw logo onthouden, daarvoor moet het gemakkelijk te herkennen en te omschrijven zijn. Zorg wel dat het logo past bij uw bedrijf, een begrafenisondernemer en een smiley gaan bijvoorbeeld niet goed samen. Wees origineel en creatief. U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van symboliek, een bloem kan staan voor schoonheid of groei. Zorg dat uw logo goed leesbaar is, ook wanneer u deze schaalt naar het formaat van een visitekaartje. Ten slotte: wanneer uw logo er niet goed uit ziet in zwart of wit, kan geen enkele kleur het nog redden. Uw logo zou er altijd fantastisch uit moeten zien, ook wanneer de kleureninkt op is.
Verspreiden maar!
Bij een professioneel logo hoort natuurlijk een professionele website. Bij Places.nl kunt u een domeinnaam registreren en gratis een website maken. Maar wist u ook al dat u bij Places.nl een website kunt laten maken? Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om uw website optimaal in te zetten. Bel voor meer informatie naar 024-8200619.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen