Advocatenkantoren in Friesland slechter telefonisch bereikbaar dan collega's
Nederland kent veel advocatenkantoren, met name in de Amsterdamse Zuidas is deze beroepsgroep goed vertegenwoordigd. Van de advocaten die in de kantoren werkzaam zijn wordt veel gevraagd. Het vak vraagt namelijk constant om scherpte, betrokkenheid en bereikbaarheid. Maar hoe scoren de advocatenkantoren in Nederland op telefonische bereikbaarheid? Telefoonboek.nl deed hier onderzoek naar.
Onderzoek
In de database van Telefoonboek staan 9.355 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "advocaat". Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 201 advocatenbureaus het geval, hetgeen neerkomt op 2,2% van de gevallen. Maar liefst 97,8% van de bureaus krijgt weinig tot geen klachten.
Provincie
Uit onderzoek blijkt dat advocatenbureaus in Friesland het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. In deze provincie is 6,4% van de bureaus telefonisch niet goed bereikbaar. Advocatenbureaus in Noord-Holland doen het aanzienlijk beter wat betreft telefonische bereikbaarheid. In deze provincie is slechts 1,6% van de bureaus niet goed bereikbaar. Het is belangrijk om te vermelden dat er in Noord-Holland meer advocatenkantoren zijn geregistreerd dan in Friesland. Zo zijn er in Noord-Holland 2.565 kantoren, en in Friesland slechts 141 volgens de gegevens op Telefoonboek.nl
Concurrentie
De vele kantoren in Noord-Holland moeten duidelijk meer met elkaar concurreren dan de kantoren in Friesland. Zo zijn er per inwoner in Noord-Holland meer advocatenkantoren dan in Friesland. In Noord-Holland is er één advocatenkantoor per 1.076 mensen, in Friesland is er één advocatenkantoor per 4.582 mensen.
De sterke concurrentie in Noord-Holland kan ervoor gezorgd hebben dat advocatenkantoren daar scherper zijn op hun telefonische bereikbaarheid en daardoor beter bereikbaar zijn dan hun collega"s in Friesland. Desondanks is het ook voor kantoren in Friesland belangrijk om goed te scoren op telefonische bereikbaarheid, zegt Dirk Lentjes Manager van Places Antwoordservice. "Wanneer een cliënt van een advocaat vragen heeft of iets wilt bespreken is het prettig als deze persoon het kantoor snel kan bereiken. Zo kunnen vragen zo snel mogelijk beantwoord worden."
Percentage slecht bereikbaar per provincie
- Friesland: 6,4%
- Limburg: 4,8%
- Zeeland: 4,7%
- Flevoland: 4,5%
- Groningen: 3,7%
- Gelderland: 3,5%
- Drenthe: 3,1%
- Overijssel: 2,9%
- Noord-Brabant: 2,7%
- Utrecht: 2,4%
- Zuid-Holland: 2,3%
- Noord-Holland: 1,6%
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen