Binnenkort is er geen Rabo Scanner meer nodig voor betalingen bij Rabobank
Rabobank heeft aangegeven eind 2018 te stoppen met de uitgave van de Rabo Scanner. In een periode van ongeveer een jaar wil de bank het kastje uit faseren. Tot op heden werd de scanner gebruikt door klanten van de Rabobank om betalingen goed te keuren en om de mobiele app te installeren.
Onhandig
Steeds meer klanten van Rabobank vinden het "goedkeurings kastje" onhandig. De Rabo Scanner die klanten momenteel hebben is een opvolger van de Random Reader die eerder werd gebruikt. De Rabo Scanner scant een inlog- en signeercode op het scherm die de klant wil gebruiken voor internetbankieren of mobiel bankieren. Momenteel is dit alleen nog nodig voor het installeren van de mobiele app en het overboeken van grote bedragen. Volgend jaar zouden ook deze handelingen zonder het kastje uitgevoerd moeten kunnen worden.
Veiligheid
Volgens een woordvoerder van Rabobank is een 5-cijferige inlogcode, het lezen van een vingerafdruk of hand- en gezichtsherkenning net zo veilig voor online bankieren als de Rabo Scanner. Steeds meer mensen raken gewend aan deze technische ontwikkeling. Rabobank zal dit daarom gaan toepassen voor het online bankieren waardoor de Rabo Scanner niet meer nodig is. Hoewel het voor veel klanten goed nieuws is dat de scanner verdwijnt, zijn er ook klanten die zich juist veiliger voelen met een kastje. Zo kreeg ING Bank veel klachten toen zij besloten afscheid te nemen van de speciale veiligheidscodes die klanten via een sms ontvingen. Het is niet duidelijk of de Rabo Scanner beschikbaar blijft voor klanten die daar wel behoefte aan hebben.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen