Waarom uw slagzinwedstrijd werkt
'Bedenk onze nieuwe slagzin en wie weet bent u de winnaar van een weekend weg!'
Wellicht heeft u wel eens een wedstrijd uitgezet onder uw klanten om zo inspiratie op te doen voor een nieuwe, pakkende slogan. Maar wist u ook dat slagzinwedstrijden nog veel meer voordelen hebben? In deze blog leest u er alles over.
Top of mind
Doordat deelnemers met een slagzinwedstrijd gedwongen worden om na te denken over uw onderneming, is de kans groter dat ze uw organisatie op een later tijdstip eerder zullen herinneren. Dit kan van pas komen als u in een branche actief bent waar de concurrentie groot is. Daarnaast heeft u het voordeel dat deelnemers hebben nagedacht over positieve eigenschappen van uw onderneming. Dit helpt om een positief gevoel te creëren, wat ook voor concurrentievoordeel zorgt.
Kernwaarden
De positieve eigenschappen die mensen aan uw bedrijf toekennen, kunnen worden omgezet in kernwaarden of een visie voor uw medewerkers. Omdat klanten deze waarden zelf hebben bedacht, is de kans groter dat zij zichzelf kunnen herkennen in uw visie en zich daardoor meer zullen hechten. Mocht het niet zover komen dat u met behulp van de slagzin kernwaarden voor uw bedrijf kunt formuleren, dan heeft u altijd Unique Selling Points (USP's) die uw klanten zelf bedacht hebben.
Speerpunten van een goede slogan
Als uw wedstrijd dan een groot succes is geworden, moet u natuurlijk nog een winnaar kiezen. Houd wel in gedachten dat een slogan voor iedereen begrijpelijk moet zijn. Het gaat er dus niet om welke slogan u het leukst vindt, maar wat het best bij uw bedrijf past. Daarom geven we u 5 tips om bij de hand te houden wanneer u een slogan uitkiest. Een goede slogan...
- Communiceert de USP's en de merkbelofte
- Is bondig
- Is makkelijk te onthouden
- Noemt de naam van het bedrijf of is er impliciet aan verbonden
- Maakt de lezer nieuwsgierig naar het bedrijf
Presenteer uw slogan
Is het duidelijk welke slogan de winnaar is? Dan is het tijd om deze slogan uit te dragen. Voorzie uw communicatie-uitingen van deze slogan. Zorg er voor dat uw (potentiële) klant niet alleen uw contactgegevens ziet, maar ook uw slogan. Met deze zin onderscheidt u zich immers van alle anderen. Places biedt u een aantal mogelijkheden om gemakkelijk uw slogan te promoten. Met een advertentie op Telefoonboek valt u extra op. U verschijnt boven de andere zoekresultaten, en toont niet alleen contactgegevens maar ook uw slogan. Met een gratis Places Website vergroot u de bekendheid van uw slogan nog verder: in vijf stappen creëert u een website waarbij uw slogan direct in het oog springt. Deze ondernemers gingen u voor. Meer informatie? Onze klantenservice is bereikbaar op het nummer 024-3555299 en helpt u graag verder. Houd ook de Places blogpagina in de gaten voor meer ondernemerstips!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen