Waarom offline bedrijfspromotie nog steeds springlevend is
Digitale media zijn niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Online vindbaarheid en een mooie website zijn voor ondernemers belangrijker dan ooit tevoren. Je hoort mensen wel eens zeggen dat offline bedrijfspromotie en drukwerk door digitale media zal verdwijnen. Print blijkt allerminst dood, het is juist springlevend. Drukwerk en print op bijvoorbeeld je gevel, bedrijfsbus of -kleding kan juist de promotie zijn die jouw onderneming nodig heeft! In dit artikel worden de voordelen van drukwerk op een rijtje gezet. Bovendien krijg je tips om drukwerk optimaal te benutten.
Je bedrijf promoten met behulp van digitale media is vrij gemakkelijk. Tegenwoordig kun je overal advertenties plaatsen en kun je een enorm netwerk opbouwen met sociale media. Toch wint offline bedrijfspromotie in de vorm van drukwerk of flyers het vaak van de online bedrijfspromotie. Hier volgen een aantal voordelen van offline bedrijfspromotie:
1 Doelgroep: niet elke doelgroep is online actief. Het is soms niet voor te stellen, maar niet iedereen heeft een smartphone of computer. Drukwerk is dan een eenvoudiger medium.
2 Betrouwbaarheid: op internet kan iedereen zomaar alles schrijven. Drukwerk wordt daarentegen als een meer betrouwbaar medium gezien.
3 Fysiek: drukwerk is fysiek en heeft geen ondersteuning nodig van een apparaat of elektriciteit in de vorm van een smartphone of tablet. Drukwerk kun je echt voelen en laat sneller een indruk achter.
4 Bewaren: een flyer of visitekaartje is gemakkelijker te bewaren en terug te kijken dan een online uiting.
Als je beslist om te kiezen voor offline bedrijfspromotie is het belangrijk om na te denken over verschillende punten. Hier volgen drie belangrijke tips bij offline bedrijfspromotie:
1 Plaats: waar kun je je reclamebord of sticker het beste plaatsen? Alleen op de gevel of ook op bedrijfsbussen en in bushokjes? De mogelijkheden zijn eindeloos!
2 Volledigheid: als je een reclamebord neerzet of een bedrijfsbus laat bedrukken, zorg dan dat je niet alleen je naam en webadres noteert, maar dat er ook bij staat wat je te bieden hebt en waarom je bedrijf bijzonder is, bijvoorbeeld: ' Geen internet? Wij komen binnen 1 uur, dag en nacht.'
3 Uniek: zorg dat jouw reclame uiting prikkelend en uniek is, zodat potentiële klanten worden overgehaald een kijkje te nemen in jouw onderneming.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen