Waarom jij 24/7 bereikbaar moet zijn voor je klanten
24/7 bereikbaarheid, is dat wel nodig? Het antwoord is kort en simpel: ja! Telefonisch goed bereikbaar zijn is tegenwoordig de norm. In dit artikel vertellen we je waarom ook jij 24/7 klaar moet staan voor je klanten.
1. Persoonlijk contact
In een digitale wereld als deze is juist het persoonlijke contact zó ontzettend belangrijk. Tegenwoordig worden klanten vaak verwezen naar de veelgestelde vragen, een chatfunctie op de website of worden ze gevraagd een mailtje te sturen. Maar juist nu hebben klanten behoefte aan persoonlijk contact.
Door 24/7 bereikbaar te zijn, bied je je klanten de service die zij verdienen. Een goede bereikbaarheid is dus onderdeel van de Customer Journey.
2. De wereld verandert continu
Klanten verwachten steeds vaker dat een bedrijf ook buiten kantooruren bereikbaar is. De 9-tot-5-mentaliteit verdwijnt steeds meer uit de Nederlandse samenleving. Op internet is alle informatie dag en nacht beschikbaar, klanten vinden dus te allen tijde wat ze zoeken. Hierdoor zijn ze anders gaan denken en doen en hun verwachtingen veranderen mee: alles moet snel. Een slechte bereikbaarheid past dus niet meer in het plaatje.
3. Je draait meer omzet
Een goede bereikbaarheid werkt omzetverhogend. Door 24/7 bereikbaar te zijn, kun jij je klanten altijd helpen wanneer zij vragen hebben. Wellicht hebben ze een vraag over het product of de dienst, of over het bestelproces. Door deze vragen gelijk te beantwoorden help je de klant met het pijnpunt en verloopt het proces soepel. Krijgt de klant niet snel antwoord op zijn vraag? Dan is de kans dat hij overstapt naar de concurrent groot. Door (potentiële) klanten goed te helpen zullen ze sneller met jou in zee gaan.
4. Het is een effectief marketingmiddel
24/7 bereikbaarheid is een effectief marketingmiddel. De klanttevredenheid zal namelijk toenemen als jouw bedrijf goed bereikbaar is. Het is hierbij natuurlijk van belang dat de klant goed geholpen wordt en dat hij met een tevreden gevoel de telefoon ophangt. Tevreden klanten zullen wellicht een review achterlaten of kennissen over jouw bedrijf vertellen. Zo krijg jij mond-tot-mond reclame en krijgt jouw bedrijf dus meer naamsbekendheid. En meer naamsbekendheid leidt tot, je raadt het al, meer klanten.
24/7 bereikbaar, dat kan toch niet? Echt wel! Met de Places Antwoordservice is jouw bedrijf 365 dagen per jaar dag en nacht bereikbaar. Wij nemen jouw telefoon aan en helpen je klanten met al hun vragen. Zo krijgen zij de service die ze verdienen.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen