Uw klant aan het woord met testimonials
U heeft zojuist een ontzettend positieve reactie gehad van uw klant waaruit het succes van uw bedrijf of product blijkt. Waarom zou u die alleen delen met uw collega's als uw (toekomstige) klanten er ook van op de hoogte kunnen zijn? Maak van uw klantenreactie dan nu een testimonial. Places zal u in onderstaande blog een beeld geven over testimonials en wat ze voor uw bedrijf kunnen betekenen.
Wat is een testimonial?
Een testimonial is een positieve klantenervaring die u op uw website kunt plaatsen. Deze klantervaring kunt u gekregen hebben via bijvoorbeeld de mail, via een videoboodschap waarin u klanten hebt geïnterviewd of via een review op uw website. Na toestemming van de desbetreffende klant kunt u van zijn of haar uitspraak een testimonial maken. Als u hier op de website van Places kijkt, ziet u een testimonial van één van onze klanten.
Wat levert het u op?
U kunt uzelf aanprijzen bij uw klanten, maar het is natuurlijk veel effectiever om dat uw klanten te laten doen. Lezen bezoekers van uw website reacties van klanten die positief zijn en de kwaliteit van uw bedrijf of dienst bevestigen? Dan zullen zij er sneller voor kiezen om gebruik te maken van uw diensten. Maar hoe plaatst u nu een goede testimonial? Hieronder vindt u een aantal tips!
Een goede testimonial
Het begint met het doseren van uw testimonials. Als u van plan bent om uw hele pagina vol te zetten met testimonials, kunt u er vanuit gaan dat het averechts zal werken. Teveel testimonials kunnen namelijk weer ongeloofwaardig overkomen. Vervolgens is het belangrijk dat uw testimonial specifiek gaat over uw product of dienst. 'Goede service!' is te algemeen en zegt eigenlijk helemaal niets. Zorg er dus voor dat er duidelijk wordt aangegeven wat er dan zo goed is aan welke servicedienst. Tot slot is het belangrijk dat u zo veel mogelijk informatie geeft in de testimonial. Hiermee wordt bedoeld dat de naam van het bedrijf, de dienst of het product zoveel mogelijk in de testimonial staan. Daarbij is het overtuigender als de volledige naam van de schrijver van de testimonial erbij staat in plaats van 'Anoniem'. Meer tips voor de perfecte testimonial vindt u in deze blog. Heeft u vragen over testimonials of het creëren ervan? Onze klantenservice helpt u graag verder. Neem gerust contact op via info@places.nl of 024 355 299.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen