Transparantie als marketingtechniek
Boze klanten aan de telefoon, slordige medewerkers bij de klant aan de deur en te late leveringen. Het is altijd al vervelend voor uw reputatie geweest, maar voor u het weet gaan negatieve klantervaringen tegenwoordig razendsnel langs uw doelgroep via het internet. Wanneer negatieve uitingen over uw bedrijf social media bereiken, wordt dit mediumtype omgetoverd in a-sociale media voordat u het weet. Bedrijven liggen steeds meer onder een vergrootglas. Positieve en negatieve resultaten worden openbaar via social media, forums, reviews, vergelijkingssites enzovoorts. Ontwijken gaat niet meer. Om aan de wensen en behoeften van uw klant te blijven voldoen is transparantie vereist. Maar hoe? Places.nl vertelt u meer.
Een klacht vraagt om aandacht
Vanwege de snelle verspreidingen van uitingen via het internet is het belangrijk om de reputatie van uw bedrijf goed in de gaten te houden. Als ondernemer dient u beheerst en beslist op klachten in te gaan. Zeker op social media, waar iedereen de reactie namens uw bedrijf kan lezen. Hierdoor kunt u inspelen op bijvoorbeeld negatieve klantervaringen en deze ombuigen naar positieve klantervaringen, zodat de negativiteit zich niet verder verspreidt en u uiteindelijk zelfs een compliment kunt ontvangen over uw klachtenafhandeling. Zo voorkomt u reputatieschade. Doet u dit op de juiste manier, dan beïnvloedt u uw reputatie dus zelfs op positieve wijze.
Productverbeteringen met webcare
U kunt niet alleen reputatieschade voorkomen door transparant te handelen via webcare. Ook kunt u essentiële informatie over uw product, dienst, merk of klant vergaren via online kanalen zoals social media en forums. U kunt monitoren over welke aspecten uw klanten tevreden zijn, welke gebreken de klant ervaart of wat men graag anders zou zien aan de serviceverlening. Waardevolle informatie om uw product of service te verbeteren, zonder dat u daar specifiek om hoeft te vragen!
Co-creatie: samenwerken
Naast het inwinnen van klantinzichten door middel van het monitoren van de posts van uw klanten op social media, kunt u ook een samenwerking aangaan met uw doelgroep met als doel nieuwe of verbeterde producten of diensten te ontwikkelen. Zo kunt u bijvoorbeeld via Facebook of Twitter in een post om feedback vragen op uw product of dienst. Ook kunt u via social media oplossingen of ideeën in laten zenden die ten goede komen van uw bedrijfsprocessen, om vervolgens te laten stemmen op de beste inzendingen. In tegenstelling tot het op afstand monitoren van ervaringen en uitingen gaat u hier dus bewust de samenwerking met uw klant aan. Dit versterkt niet alleen het bedrijfsimago, maar door het direct en bewust betrekken van uw doelgroep kunt u eveneens betere resultaten boeken.
Transparantie met Telefoonboek.nl
Tot slot start transparantie natuurlijk bij het online presenteren van uw volledige bedrijfsgegevens. Dit stelt uw klanten in staat om telefonisch of via de mail contact met u op te nemen of uw bedrijf persoonlijk te bezoeken en positieve of negatieve feedback met u te delen. Meld u dus vandaag nog aan bij onze servicedesk via 024 - 3555 299 voor het gratis plaatsen van uw bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl. Hiermee heeft u uw eerste stappen richting transparantie gezet en bereikt u direct miljoenen Nederlanders per maand via internet en mobiel! Wilt u meer informatie? Neem dan ook vrijblijvend contact op. Wij helpen u graag!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen