Telefoonprovider Telfort kortste wachttijd bij telefonische klantenservice
Een telefoonabonnement met telefoon is de laatste tijd een stuk minder populair geworden, meldt de NOS. Dit komt waarschijnlijk doordat mensen die een telefoon op afbetaling kopen tegenwoordig in het Bureau Krediet Registratie (BKR) worden geregistreerd. Deze registratie kan negatieve gevolgen hebben, bijvoorbeeld voor het kopen van een huis. Om die reden kiezen consumenten nu steeds vaker voor een sim-only met een los toestel.
Indien klanten hun abonnement willen beëindigen of aanpassen kunnen zij contact opnemen met hun telefoonprovider. Voor een snel antwoord is het fijn om telefonisch contact op te nemen. Maar bieden de telefoonproviders een goede telefonische klantenservice? Telefoonboek.nl heeft het uitgezocht.
Onderzoek
In dit onderzoek worden vijf verschillende telefoonproviders onder de loep genomen. De providers behoren tot de top tien beste telefoonproviders volgens de website Beste Mobiele Providers. In dit onderzoek worden niet de allergrootste telefoonproviders meegenomen. De providers in dit onderzoek zijn wat betreft grootte en bekendheid vergelijkbaar met elkaar: hollandsnieuwe, Telfort, Simyo, Ben en Simpel worden meegenomen in dit onderzoek.
De telefoonproviders zijn op drie onderdelen getoetst. Ten eerste is er gekeken naar de vindbaarheid van het telefoonnummer op de website. Vervolgens werd het telefoonnummer op vier verschillende momenten gebeld. Indien er een keuzemenu was werd er gekeken of deze eenvoudig te doorlopen was. Daarnaast werd de gemiddelde wachttijd gemeten totdat de telefoon werd beantwoord.
Resultaten onderzoek
Telefoonnummer op de website
De telefoonnummers zijn makkelijk vindbaar op de websites van de telefoonproviders. In de meeste gevallen moeten klanten een of twee keer doorklikken om bij de contact of klantenservice pagina te komen.
Keuzemenu
Simyo maakt als enige telefoonprovider in dit onderzoek geen gebruik van een keuzemenu. Daar worden klanten direct doorverbonden met een medewerker. Hollandsnieuwe, Telfort en Simpel hebben een keuzemenu waarbij klanten uit twee of drie opties kunnen kiezen. Klanten kunnen aangeven of ze al klant bij de provider zijn of dat ze voor een nieuw abonnement bellen.
Telefoonprovider Ben heeft als enige een zeer uitgebreid keuzemenu, klanten moeten daar een keuze maken uit zeven verschillende mogelijkheden. Klanten kunnen onder anderen kiezen voor factuur informatie, nummer behoud, telefoon blokkeren, abonnement verlengen of opzeggen. Hoewel dit een erg lang keuzemenu is kan het wel helpen om de klant direct aan de juiste medewerker door te verbinden.
Wachttijden
Uit dit onderzoek is gebleken dat de wachttijden bij de telefonische klantenservice van Telfort het kortst zijn. Daar moeten klanten gemiddeld zes seconden wachten voordat zij een medewerker aan de telefoon krijgen. Bij telefoonprovider Simpel moeten klanten het langst wachten bij de telefonische klantenservice. In dit onderzoek is daar een gemiddelde wachttijd van 3.5 minuten gemeten.
Klanten kunnen het beste om 12 uur "s middags of twee uur "s middags bellen. Op die tijden waren de wachttijden gemiddeld het kortst. Hoewel de wachttijden bij Simpel wat langer zijn, doen de andere telefoon providers het erg goed. Voor de exacte cijfers kunt u de informatie hieronder raadplegen:
1.Hollandsnieuwe
9:00 = 5 sec.
12:00 = 5 sec.
14:00 = 2 min.
16:00 = 5 sec.
Gemiddelde wachttijd = 33 sec.
2.Telfort
9:00 = 10 sec.
12:00 = 5 sec.
14:00 =5 sec.
16:00 = 5 sec.
Gemiddelde wachttijd = 6 sec.
3.Simyo
9:00 = 20 sec.
12:00 = 10 sec.
14:00 = 10 sec.
16:00 = 20 sec.
Gemiddelde wachttijd = 15 sec.
4.Ben
9:00 = 3,5 min.
12:00 = 5 sec.
14:00 = 5 sec.
16:00 = 5 sec.
Gemiddelde wachttijd = 56 sec.
5.Simpel
9:00 = 6 min.
12:00 = 3 min.
14:00 = 5 sec.
16:00 = 6 min.
Gemiddelde wachttijd = 3,5 min.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen