Supermarkten prima bereikbaar, Lidl valt uit de toon
Sommige mensen komen er iedere dag, andere doen er eens per week grote boodschappen. De supermarkt is je beste vriend. Levensmiddelen worden allang niet meer door iedereen bij de groenteboer, de bakker en de slager gehaald. Aangezien deze winkels zo'n grote rol in onze voorziening spelen, vond Telefoonboek het eens tijd om de bereikbaarheid te onderzoeken. En dan hebben we het niet over parkeerplaatsen.
Onderzoek
In de database van Telefoonboek staan 7759 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Supermarkt'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 969 van de 7759 winkels het geval. Dat betekent dat 12,5% van de onderzochte supermarkten meer dan drie keer niet te bereiken was. 87,5% krijgt weinig tot geen klachten.
Lidl
Onder de 969 supermarkten die meer dan drie keer niet te bereiken waren vallen veel filialen van Lidl: maar liefst 265 vestigingen namen meer dan drie keer de telefoon niet op. Het hoofdkantoor spande de kroon: daar werden 89 gemiste belpogingen geregistreerd. Ook een filiaal van de Makro (76) kreeg veel klachten.
Ruimte voor verbetering
"87,5% is een prima score, maar het kan altijd beter natuurlijk" vertelt Dirk Lentjes. Dirk is manager van Places Antwoordservice en manager van Telefoonboek.nl. "Vooral filialen van de Lidl, die wel erg vaak vertegenwoordigd zijn in de lijst, mogen misschien wel eens nadenken over een antwoordservice".
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen