Spreek uw klant persoonlijk aan, personaliseer!
Vandaag de dag draait alles om klantvriendelijkheid, het wordt ook wel 'the age of the customer' genoemd. Klantverwachtingen zijn hoger dan ooit. Hoe kunnen bedrijven hieraan voldoen? Door meer en betere marketing, maar het allerbelangrijkste: personalisatie. Kortom, door beter gebruik te maken van al bestaande data en aanwezige kanalen om contact met klanten te verbeteren. Places.nl legt u meer uit in deze blog.
De juiste klantervaring
Volgens het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Forrester is er geen succes op de markt zonder personalisatie. Beter contact met klanten, personalisatie, zorgt voor het behalen van marketingdoelen en het geeft de juiste klantervaring. Hierdoor krijgen klanten het gevoel waardevol te zijn voor het bedrijf, wat klantloyaliteit creëert. Echter voldoen nog niet alle bedrijven hieraan. Wilt u het contact met uw klant verbeteren? Zorg er dan voor dat deze altijd met u in contact kan komen! Dit doet u met behulp van Places Antwoordservice.
Bedrijfsdoelen
Niet alleen is personalisatie één van de grote organisatiedoelen, maar ook klanttevredenheid en klantloyaliteit. Het bereiken van deze doelen kan naar een dominante marktpositie leiden. Daarnaast is het verkleinen van de "customer churn", het aantal klanten dat de services van het bedrijf verlaten, ook belangrijk. Dit kunt u bereiken door uw zichtbaarheid te vergroten, bijvoorbeeld door het creëeren van een eigen website.
Personalisatie wordt niet alleen gebruikt voor het versterken van het contact met bestaande klanten, maar ook voor het bereiken van nieuwe klanten. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een gepersonaliseerde mail een zes keer zo groot rendement heeft dan een standaardmail.
Eén-op-één ervaring
Bedrijven zien het belang van personalisatie in en zeggen dat het prima te begrijpen is. En de meeste denken ook succesvol te zijn in personalisatie, maar in werkelijkheid valt dit best tegen. Personalisatie is hedendaags meer dan alleen een lijstje productaanbevelingen of basale segmentatie. Er moet gebruik gemaakt worden van individualisatie, relevantie en voorspelbaarheid via verschillende contactpunten. En hiervoor moeten de juiste databronnen gebruikt worden.
Personalisatie op topniveau moet aanvoelen als een één-op-één ervaring voor de klant. Om dit te bereiken is er meer nodig dan alleen segmentatie van de markt om meer raakvlakken te creëeren.
Meer tips lezen? Houd dan de Places blogpagina in de gaten! Dagelijks vindt u er relevante artikelen gericht op ondernemers in het mkb. Zo leest u onder meer over adverteren, online marketing, reviews, websites en antwoordservice.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen