Speelgoedwinkels over het algemeen goed bereikbaar
Met pakjesavond in aantocht schiet het stressniveau van de gemiddelde Nederlandse goedheiligman enigszins omhoog. De laatste cadeautjes worden bedrijvig ingeslagen door de Sint en zijn Pieten. En dan begint het opeens door te dringen onder die mijter: dat éne cadeautje, dat bovenaan het lijstje prijkte, zit nog niet in de juten zak. Paniek in huize Nicolaas. Toch maar even snel een belletje plegen naar de lokale speelgoedzaken. Is het desbetreffende speeltje namelijk nog wel ergens voorradig? Het is immers dé nieuwe rage en erg populair. Na een volledig callcenter aan bel-Pieten opgetrommeld te hebben wordt duidelijk dat de speelgoedwinkels geen gehoor geven. Hoe gaat deze pakjesavond nog gered worden?
Een dergelijk scenario kan simpel voorkomen worden met het gebruik van een Antwoordservice, die ook buiten kantooruren de klant vakkundig te woord staat en een bericht kan aannemen. Maar hoe zit het eigenlijk met de bereikbaarheid van speelgoedwinkels?
Weinig klachten
Telefoonboek.nl heeft een onderzoek uitgevoerd onder 1777 speelgoedwinkels. Daaruit komt naar voren dat 93,1% van deze winkels weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid. In 123 van de 1777 gevallen werd er drie of meer keer aangegeven dat de belpoging mislukt. "Dat gaat al de goede kant op, als speelgoedzaak kan bereikbaarheid namelijk belangrijk zijn voor de consument. Al helemaal in deze tijd van het jaar. Vooral als het gaat om het kopen van videogames of ragegevoelige artikelen wil de Sint vaak nog even checken of het product op voorraad is" aldus Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice.
Kritisch kijken
Onder de 6,9% die minder goed bereikbaar is vallen enkele lokale speelgoedzaken, maar bijvoorbeeld ook het hoofdkantoor van Intertoys. Hierbij werden 56 pogingen als mislukt geregistreerd. Lentjes: "Die moeten dan nog maar eens kritisch naar hun servicedesk kijken. Het missen van telefoongesprekken kan in het slechtste geval leiden tot het missen van omzet."
Over Telefoonboek Met 6,6 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Places.nl en Openingstijden.com, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben ruim 130.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen