Schilders onder de loep: hoe worden Nederlandse schildersbedrijven beoordeeld?
Door de toename van de bouw- en onderhoud productie is de vraag naar schilders groot. De vergrijzing zorgt er echter voor dat veel oudere werknemers uitstromen waardoor er een tekort aan personeel ontstaat. Bovendien zijn er steeds minder jongeren die een baan verkiezen als vakschilder. Dit betekent dat veel vacatures niet vervuld kunnen worden. Hoewel bestaande schilders dus genoeg opdrachten kunnen hebben, is het niet vanzelfsprekend dat er altijd goede kwaliteit geleverd wordt. Telefoonboek.nl heeft uitgezocht hoe Nederlandse schildersbedrijven beoordeeld worden. Zowel de positieve als negatieve ervaringen worden benoemd.
Ervaringen met schilders
Mensen kunnen op Telefoonboek.nl de algemene indruk, prijs-kwaliteitverhouding en de service van een schilder een cijfer geven, daarnaast kunnen er ook ervaringen gedeeld worden. Een cijfer onder de 5,5 wordt als een onvoldoende gezien, een cijfer erboven wordt als voldoende beschouwd. Van het totaal aantal beoordelingen over schilders waren er 1.583 positief (70%) en 656 negatief (30%). De schilders scoren gemiddeld een ruim voldoende, namelijk een 7,4.
Positieve ervaringen
Veruit de meeste mensen hebben een positieve ervaring met de schilder die zij hebben ingehuurd. De 1.583 positieve reviews vormen samen een cijfermatig gemiddelde van een 9,5. De schilders worden voornamelijk positief beoordeeld op de goede kwaliteit die ze leveren. Daarnaast zijn mensen blij als de schilders netjes te werk gaan en als zij een goede service leveren. In de overige gevallen wordt ook de vriendelijkheid van de schilders benoemd en dat zij kundig in hun werk zijn.
Top drie meest voorkomende complimenten:
- Goede kwaliteit - 236 keer genoemd
- Netjes - 208 keer genoemd
- Goede service - 191 keer genoemd
Negatieve ervaringen
Naast de vele positieve ervaringen zijn er ook mensen die minder blij zijn met de schilders die zij inhuren. Als er wordt gekeken naar de negatieve beoordelingen is het gemiddelde een 2,4. Dit betekent dat de negatieve reviews veel lage beoordelingen bevatten. De meest voorkomende klacht is dat de schilder de afspraken niet nakomt. Daarnaast ergeren mensen zich aan een slechte service en slechte kwaliteit. Een te hoge prijs en slordigheid van de schilder wordt soms ook benoemd.
Top drie meest voorkomende klachten:
- Komt afspraken niet na - 118 keer genoemd
- Slechte service - 53 keer genoemd
- Slechte kwaliteit - 36 keer genoemd
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen