Reviews sportscholen: Sporten doen we het liefst in een goede sfeer
Rond de jaarwisseling wordt er altijd veel gesproken over voornemens. Een van de meest voorkomende voornemens is toch wel "meer gaan sporten". In de aanloop naar het nieuwe jaar gaan veel mensen dan ook op zoek naar een sportschool die bij hen past. De informatie die de sportschool zelf geeft, reflecteert niet altijd de ervaring van de klant. Daarom is het slim om naast het bekijken van de website van de sportschool, ook de reviews van klanten te lezen. Op Telefoonboek.nl laten klanten een beoordeling achter over sportscholen. Uit deze beoordelingen blijkt dat Nederlandse sportscholen nog wel zaken te wensen overlaten…
Beoordelingen op Telefoonboek.nl
Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers niet alleen de contactgegevens van een bedrijf vinden, maar kunnen ze ook een beoordeling geven. De bezoeker kan het bedrijf een cijfer geven op basis van de algemene indruk, de service en de prijs/kwaliteitverhouding. Aan deze beoordeling kan de klant ook een geschreven review toevoegen. Hierin kan men een toelichting geven voor het cijfer. Op Telefoonboek.nl zijn 617 reviews over sportscholen achtergelaten. Van de reviews zijn er 342 positief en 275 negatief. Dit betekent dat maar een krappe meerderheid van de reviews positief is. Dit is ook zichtbaar in het gemiddelde cijfer dat de sportscholen ontvangen. De sportscholen zijn namelijk beoordeeld met een 6.4, een krappe voldoende.
Negatief
Er zijn minder negatieve reviews over sportscholen op Telefoonboek.nl dan positieve. De positieve reviews winnen het echter maar net van de negatieve reviews. Namelijk, 44,6 procent van de reviews is negatief. Dit is maar iets minder dan de helft. Er zijn een aantal terugkerende verschijnselen waar veel over geklaagd wordt in de reviews. In 95 reviews wordt genoemd dat de service van de sportschool erg slecht is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. In de meeste reviews over de service van de sportscholen worden problemen met geld en contracten genoemd. Zo komt het vaak voor dat afspraken die gemaakt zijn in een contract niet nageleefd worden door de sportschool. Tevens klagen klanten over incassobureaus die op hen worden afgestuurd omdat ze volgens hen door de sportschool vals beschuldigd worden van nalatigheid bij het betalen. Ook een vaak voorkomende klacht is dat de sportschool slecht bereikbaar is. In 69 reviews wordt hierover geklaagd. In 29 reviews wordt genoemd dat het personeel van de sportschool onvriendelijk of niet genoeg deskundig is en dat de openingstijden beperkt zijn. Over het laatste verschijnsel wordt ook wel eens in overwegend positieve reviews geklaagd. Ook wordt door klanten ontevredenheid geuit over beperkte openingstijden, onhygiënisch faciliteiten, een hoge prijs en weinig innovatie.
Top drie vaakst voorkomende klachten
- Slechte service genoemd in 95 reviews
- Slechte bereikbaarheid genoemd in 69 reviews
- Slecht personeel genoemd in 29 reviews
Beperkte openingstijden genoemd in 29 reviews
Positief
Een kleine meerderheid van de reviews over sportscholen is positief, namelijk 55,4 procent. De eigenschap waar sportscholen het vaakst op gecomplimenteerd worden, heeft opmerkelijk genoeg niets te maken met het sporten zelf. In 57 reviews wordt namelijk genoemd dat de sfeer in de sportschool goed is. Ook wordt in veel reviews (53) het personeel gecomplimenteerd, bijvoorbeeld op vriendelijkheid, deskundigheid of professionaliteit. Tevens in 53 reviews wordt genoemd dat de service in de sportschool erg goed is. Dit gaat bijvoorbeeld over de behandeling van contracten en goede begeleiding. Ook wordt vaak (46) de kwaliteit van het sporten en de faciliteiten genoemd in de reviews. Daarnaast worden ook een goede prijs en locatie genoemd als positieve eigenschappen van de sportscholen.
Top drie vaakst voorkomende complimenten
- Goede sfeer genoemd in 57 reviews
- Goede service genoemd in 53 reviews
- Goede service genoemd in 53 reviews
Algemeen oordeel over sportscholen
Hoewel de hoeveelheid positieve reviews dus groter is dan de hoeveelheid negatieve, kunnen sportscholen nog niet gaan juichen. Het gemiddelde cijfer van een 6,4 dat sportscholen krijgen van hun klanten toont dat er nog veel ruimte is voor verbetering bij veel sportscholen. Er zijn een aantal aspecten waar sportscholen het beste aandacht aan kunnen besteden om een positieve reactie van klanten te krijgen. Klanten lijken het namelijk belangrijk te vinden dat de sportschool goede service levert en dat de sfeer goed is. Goede service betekent verschillende dingen, zoals goed advies geven en het opzeggen van een contract gemakkelijk maken.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen