Personaliseer uw online campagnes!
Het personaliseren van campagnes wordt steeds vaker gedaan. Door content in deze campagnes persoonlijk te maken wordt er vaker geklikt, er meer content bekeken en vaker een aankoop gedaan. Het komt al veel voor dat de naam van de benaderde cliënt wordt ingevuld, maar personaliseren van de campagne gaat verder. In deze blog worden een aantal belangrijke aspecten uitgelicht.
Behoeften van de ontvanger
Personaliseren is het afstemmen van de content op de behoeften en interesses van de ontvanger. Nu komt het veel voor dat bepaalde aanbiedingen eindeloos terugkomen voor de consument. Dit leidt eerder tot ergernis, dan tot succesvolle werving of verkoop. Doordat de content is aangepast op de ontvanger wordt deze gevarieerder en daardoor aantrekkelijker om daadwerkelijk te bekijken. Voor een juiste manier van personalisatie zijn er wel een aantal randvoorwaarden nodig.
Automatisering
Om in te spelen op de behoeften van de klant, is het van belang dat de klantgegevens beschikbaar zijn. Ook moet bijgehouden kunnen worden welke content al bij welke ontvanger is geweest. Verder moet het systeem in kunnen schatten welke content voor welke ontvanger relevant is. Kortom, er moet tijd gestoken worden in het automatiseren van dit systeem, om er in de toekomst alle voordelen uit te halen.
Overspoelen
Het is belangrijk om na te denken over de kanalen die worden gebruikt om de gepersonaliseerde content te versturen. . Wanneer gepersonaliseerde content via de mail verstuurt en daarnaast ook andere informatie via dit kanaal stuurt, is de kans groot dat u de ontvanger overspoelt en daardoor de gepersonaliseerde campagne averechts werkt. Denk daarom goed na over de hoeveelheid van uw berichten aan de ontvanger.
Foto: Pixabay
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen