Orthodontisten zijn over algemeen goed telefonisch bereikbaar
In Nederland verzorgen tandartsen en orthodontisten de mondzorg. Mondzorg bestaat uit professionele preventie, ondersteuning en genezing van de mond. Vroeger voerde vooral de tandarts de dienstverlening rondom mondzorg uit. Maar tegenwoordig zijn er steeds meer mondzorgspecialisten, zoals orthodontisten, die de praktijk uitbreiden met hun kunde en kennis. Er wordt verwacht dat de komende jaren de dienstverlening wordt vergroot met nieuwe technieken zoals 3D-printen. Er worden daarentegen ook een aantal toekomstige beperkingen voorspelt, zoals het geringe aantal opleidingsplaatsen, vergrijzing van de tandartsen en grotere vraag en uitbreiding van mondzorg dienstverlening, waarbij er een tekort zal ontstaan aan specialisten. Het eerste contact met een tandarts of orthodontist gebeurd vaak via de telefoon. Mensen willen graag telefonisch een afspraak maken of informatie opvragen. Hoe is het gesteld met de telefonische bereikbaarheid van orthodontisten? De redactie van Places zocht het uit.
Onderzoek
In de database van Telefoonboek.nl staan 46 orthodontisten geregistreerd onder de categorie orthodontist. In totaal zijn 26 bedrijven van deze orthodontisten beoordeeld op telefonische bereikbaarheid.Bedrijven werden in het onderzoek gekenmerkt als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of vaker geen gehoor werd gegeven aan de oproep en er geen mogelijkheid was om een voicemail in te spreken. Dit was bij slechts acht van de orthodontisten het geval, wat neerkomt op 30% van de beoordeelde bedrijven. In Noord-Holland lag de mate van onbereikbaarheid het hoogst met een percentage van 20%.
Top vijf best bereikbare orthodontisten
- Orthodontistenpraktijk De Wereldlach uit Zoetermeer: 31 oproepen en 9.9 gemiddeld;
- Top Ortho Zaandam B.V. uit Zaandam: 38 oproepen en een 7.4 gemiddeld;
- Orthodontiepraktijk Hulst uit Hulst: 25 oproepen en een 7.3 gemiddeld;
- Orthodontistenpraktijk Weert uit Weert: 30 oproepen en een 6.7 gemiddeld;
- Henneman van Hees Orthodontisten uit Etten-Leur: 25 oproepen en 6.3 gemiddeld.
Hoogste aantal gemiste oproepen
- Orthodontiepraktijk F.J.L. van den Hoven B.V. uit Maastricht: 13 oproepen gemist;
- Orthodontiepraktijk Hulst uit Hulst: 9 oproepen gemist;
- Orthocenter Stede Broec B.V. uit Grooteboek: 7 oproepen gemist;
- Top Ortho Zaandam B.V. uit Zaandam: 6 oproepen gemist.
Resultaten van het onderzoek
Voor bovenstaande orthodontisten ligt het aantal gemiste oproepen gelukkig niet hoog. Toch is er voor deze bedrijven werk aan de winkel. Het is voor bedrijven van algemeen belang dat ze ten alle tijden telefonisch bereikbaar zijn. Een goede bereikbaarheid zorgt ervoor dat u geen omzet of klanten mist en draagt bij aan een verbeterd bedrijfsimago.
Places Antwoordservice
Bent u een kleine ondernemer of ZZP'er en wilt u weten hoe u uw telefonische bereikbaarheid kunt verbeteren? Met Places Antwoordservice neemt Telefoonboek.nl uw telefonische bereikbaarheid uit handen. De antwoordservice staat 24/7 klanten te woord, dus ook s' nachts. Places Antwoordservice beschikt over deskundige call-agents die volgens een door u gepersonaliseerd belscript uw klanten te woord staan. In dit eerder verschenen artikel leest u de voordelen van telefonische antwoordservice. Benieuwd naar de mogelijkheden? Probeer het 30 dagen gratis. Meer informatie vindt u op de website.
Ontdek Places Antwoordservice
Foto: Pixabay
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen