Social media: laat uw klant winnen
U heeft ze vast voorbij zien komen via de tijdlijn van uw bedrijf op Facebook of via uw persoonlijke account op een ander socialmediakanaal: like, share en winacties. Originele en opvallende acties via uw bedrijfspagina op Facebook dragen bij aan het behalen van uw marketingdoelstellingen. U kunt op deze manier oprecht iets voor uw klant en fan betekenen. Maar hoe pakt u dit aan? Places.nl neemt u in deze blog mee in de sociale wereld van online acties.
1. Lever maatwerk vanuit het hart van uw bedrijf
Door middel van een online winactie kunt u interactie creëren met uw doelgroep met als uiteindelijke doel om traffic te generen naar uw webshop of zelfs naar uw fysieke winkel. Om zo'n actie te laten slagen is het belangrijk dat u uw doelgroep centraal stelt en acties bedenkt die daadwerkelijk interessant zijn voor uw doelgroep. Daarnaast moet de actie ontstaan vanuit het hart van uw bedrijf en dus gaan over uw core business en de expertise die u uw klant te bieden heeft. Een iPad wil iedereen wel winnen, maar geldt dat bijvoorbeeld ook voor de tuinsets of fietsen die u levert? Lever dus een passende beloning als tegenprestatie, die daadwerkelijk uw doelgroep aanspreekt.
2. Wees creatief
Omdat een share, like en winactie vandaag de dag geen vernieuwende actie meer is, is het belangrijk dat u creatief bent in uw actie. Op die manier zorgt u er voor dat u met uw actie opvalt onder uw doelgroep. U moet uw doelgroep op een creatieve wijze verleiden tot de interactie die de actie vraagt, en die op zijn beurt weer leidt tot traffic. Online winacties hebben vaak een competitief aspect om de doelgroep te triggeren deel te nemen. Hierbij kunt u denken aan: 1. Iets weggeven als mensen uw bedrijf gaan volgen; 2. Like, beantwoord een vraag en win; 3. Stemmen met de like button; 4. Belonen voor de zoveelste like; 5. Foto's laten taggen. Maar u kunt bijvoorbeeld ook verder denken en een actie opzetten die uw doelgroep vraagt om mee te denken over de verbetering van uw product of service en onder de beste ideeën uw product verloten.
3. Haak in op actualiteiten
U kunt uw doelgroep triggeren tot interactie door in te haken op actualiteiten. In 2014 waren het WK voetbal en de Olympische spelen bijvoorbeeld onderwerpen die de meeste interactie creëerden onder socialmediagebruikers. Het inhaken op actualiteiten trekt dus de aandacht. Een kans om interactie te creëren op uw Facebookpagina en de gebruiker te verleiden tot de actie! Om in te haken op het voorgaande voorbeeld kunt u, bijvoorbeeld wanneer u een winkel in scooters heeft, uw doelgroep om input over uw product en service vragen en vervolgens een oranje WK scooter verloten onder de deelnemers.
Doe mee met de winactie van Places
Maatwerk, creativiteit en actualiteit zijn dus belangrijke aspecten om uw online actie te laten slagen. Places heeft ook voor u als ondernemer een interessante actie opgezet. Wanneer u via de Facebookpagina van Places mee doet met de like & win actie, maakt u elke dag kans op een Places advertentiepakket ter waarde van 200 euro! Meld uw bedrijf gratis aan op de website van Places en like de Places Facebookpagina. De actievoorwaarden vindt u op de website van Telefoonboek. Wie weet bent u binnenkort de winnaar van een interessant advertentiepakket! Verschillende ondernemers gingen u al voor. Heeft u vragen? Bel dan geheel vrijblijvend onze servicedesk via 024-3555299. Wij helpen u graag verder!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen