Modern adverteren: 10 tips voor uw banner
In de huidige wereld van digitalisering is er een nieuwe vorm van adverteren opgekomen, die nu niet meer weg valt te denken uit het internet: banners. Bedrijven van verschillende soorten en maten maken gebruik van deze effectieve marketingvorm. Wilt u zich ook aan zo'n banner wagen, maar weet u niet hoe? In deze blog geeft Places.nl u 10 tips voor de perfecte banner!
1. Houd het simpel
Om de boodschap helder de houden, is het belangrijk dat de banner zo simpel mogelijk blijft. Vermijd te veel visuele tierelantijnen of te veel tekst. Klanten werpen maar één blik op de banner, daarin moet alles meteen duidelijk zijn!
2. Kies de juiste kleuren
Mocht u een kleurige advertentie maken, houd dan rekening met de verschillende effecten van kleuren. Kleuren roepen verschillende associaties op, en omdat klanten de banner maar zo kort zien krijgen, zijn het vooral deze associaties waar u het van moet hebben. Kies deze dus met zorg.
3. Zorg voor urgentie
Als de klant het gevoel heeft dat de actie op de banner urgent is, zal hij deze sneller aanklikken. Urgentie valt niet alleen te creëren door de banner opvallend te maken, maar ook door tijdelijke kortingen aan te kondigen.
4. Call-to-action
Een belangrijk element van een goede banner is een call to action: een stimulans om de kijker te laten doen wat u wilt. Meestal is dit een link of button met een tekst als "Ontdek nu" of "Lees meer".
5. Juiste buttons
Buttons kunnen het aantal kliks aanzienlijk verhogen! Plaats deze juist op de advertentie, bij voorkeur rechtsonder en in contrasterende kleuren. Als de button goed herkenbaar is, zal er sneller op geklikt worden.
6. Juiste landingspagina
En als u dan zo'n button heeft gemaakt, zorg dat die dan ook doorlinkt naar de juiste pagina. Deze moet consistent zijn met de informatie op de banner. Immers, daar komt de klant voor. Is de bannerboodschap op deze pagina niet snel genoeg te vinden, dan is de klant zo weer weg. En dat is jammer!
7. Omkaderen
Omkaderde ontwerpen trekken sneller de aandacht. Omkader de banner dus duidelijk. Let hierbij op een goede kleurencombinatie tussen de advertentie zelf en het kader, een goed kader accentueert de advertentie en zorgt voor een verhoogde effectiviteit.
8. Wees kritisch op afbeeldingen
Als u afbeeldingen in de banner plaatst, zorg dan dat deze relevant zijn voor de boodschap. Ook kan het zijn dat er helemaal geen afbeelding nodig is, soms is enkel een pakkende tekst minstens zo effectief!
9. Overweeg animatie
Geanimeerde banners kunnen in sommige gevallen beter werken dan simpele, statische banners. Gebruik een animatie van maximaal 15 seconden voor een optimaal resultaat, en eindig met een call to action.
10. Houd maat
We kennen allemaal de opdringerige advertentie die zó de aandacht afleidt van de website, dat het enkel nog maar irritatie oproept. Wees dus voorzichtig en voorkom dit!
Wilt u meer adverteren? Meld u dan snel aan bij Telefoonboek.nl! Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice op 024-3555299, wij voorzien u graag van tips!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen