Meer omzet voor PostNL door sterke groei pakketbezorging
Hoewel post minder populair is geworden door bijvoorbeeld digitale communicatie via het internet, hebben de nieuwe mogelijkheden die het internet met zich meebrengt PostNL toch mede te weten redden. De pakketmarkt is de laatste tijd sterk aan het groeien, met name omdat het internet een gemakkelijke manier biedt voor mensen om pakketjes binnen no-time te bestellen.
De pakketbezorging van PostNL leverde in het derde kwartaal 274 miljoen euro aan omzet op, ruim 20 procent meer in het derde kwartaal van 2016. Door de hogere omzet heeft PostNL een daling bij de postbezorging ruimschoots weten te compenseren. De opbrengsten liepen hier met 4 procent terug. De totale omzet van het bedrijf steeg met 5 procent tot 809 miljoen euro, terwijl zij uitging van een toename van minder dan 3 procent.
Het onderliggende bedrijfsresultaat van PostNL kent ook een stijging. Het resultaat steeg van 44 miljoen naar 45 miljoen euro.
Kleinere postmarkt
Hoewel het goed gaat met de pakketmarkt, is de postmarkt alsmaar aan het verkleinen. Ondanks de verkrimping van deze postmarkt, kende het onderliggende bedrijfsresultaat bij de postdivisie van het bedrijf een stijging van 16 miljoen naar 20 miljoen euro. De pakketdivisie steeg van 23 miljoen naar 28 miljoen euro.
PostNL gelooft dat er vanwege de verkleinende postmarkt in de toekomst maar één bedrijf zal zijn die de post rondbrengt.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen