Maastricht trakteert met gratis vlaaipunten op de ‘Dag van de Vlaai’
Bent u dol op vlaaien en vandaag in Maastricht? Dan heeft u geluk! Vandaag trakteren bijna 100 ondernemers uit Maastricht op een heerlijk stuk vlaai. Op verschillende plekken in de stad staan vlaaipunten om de Dag van de Vlaai te vieren. Ter ere van deze dag zetten wij alle bakkers in Nederland in het zonnetje. Hoe worden bakkers door klanten beoordeeld? Places.nl zocht het uit.
Dag van de Vlaai
Er is tegenwoordig steeds meer aandacht voor ambachtelijke en eerlijke (streek)producten met authentieke recepten. Mensen zijn meer bewust van wat ze eten. De 'Nationale Dag van de Vlaai' is een initiatief van de stad Maastricht met als doel het promoten van de traditie van de vlaai en het culturele belang ervan aan de volgende generatie doorgeven.
Een vlaai is een typisch Limburgs gebak, het bestaat uit een bodem van deeg met opstaande randen. De vlaai is meestal gevuld met vruchten zoals kruisbessen, pruimen, appel, abrikozen-linzen of rijst. Een vlaai verschilt van een taart omdat de bodem van een ander soort deeg is gemaakt. De Dag van De Vlaai ontstond als vervolg op de succesvolle lancering van de 'Maastricht Vlaai' in 2017. Toen werden de favoriete smaken van vijf bekende Maastrichtenaren samengebracht in één Maastricht vlaai.
Bakkers in Nederland
Voor een lekkere vlaai kunt u terecht bij veel verschillende bakkers in Nederland. Bakkers zijn er in alle soorten maten, de ambachtelijke bakker, de broodbakker, de banketbakker of buitenlandse bakkers. Wat vinden klanten belangrijk als zij iets kopen van een bakker? Wij zochten het uit.
Op Telefoonboek.nl, een online bedrijven en personengids, staan 7.318 verschillende bakkers geregistreerd. Bezoekers kunnen op Telefoonboek.nl naast het vinden van contactgegevens terecht om hun ervaring met een bedrijf te delen. In totaal hebben 1.751 bezoekers een geschreven review over een bakker gedeeld. De reviews bevatten een cijfer tussen de 0 en de 10 en een geschreven beoordeling. In totaal krijgt 81% van de bakkers een beoordeling met een voldoende (een cijfer boven de 6). De minderheid, 19% krijgt een onvoldoende (een cijfer onder de 6).
Goede kwaliteit en klantvriendelijkheid
Het gemiddelde van alle voldoendes voor bakkers is een 9.4. Dat betekent dat veel mensen een hoog cijfer achterlaten. Wat zorgt ervoor dat klanten tevreden een bakker verlaten? Uit de geschreven beoordelingen blijkt dat mensen het belangrijk vinden als het gebak en brood van goede kwaliteit is, als de producten vers zijn, als de bakker klantvriendelijk is en als de producten een betaalbare prijs hebben. Dit blijkt onder anderen uit de volgende geschreven review: 'Prettige winkel met erg behulpzaam personeel! Brood met echte korsten zoals je ze niet meer vaak tegen komt, Ik rij er een flink stuk voor om de vriezer er mee te kunnen vullen, Aanrader!'
Negatieve ervaringen met bakkers
Helaas zijn er ook een aantal bakkers die een onvoldoende krijgen. Het gemiddelde van de onvoldoendes voor bakkers is een 3.1. Wat zorgt ervoor dat klanten niet tevreden zijn over de bakker? Uit de geschreven reviews blijkt dat mensen een laag cijfer geven als de verkopers in de bakker niet vriendelijk zijn, als het brood van slechte kwaliteit is, als de prijzen te hoog liggen, en als het personeel niet netjes te werk gaat. Dit blijkt onder andere uit de volgende negatieve review: 'Vaak oud/droge broodjes, prijzen verschillen per medewerker en veelste duur voor de kwaliteit, Erg achteruit gegaan vanaf de opening, zonde.'
Foto: Canva
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen