Maaltijdboxen leverancier HelloFresh in november naar de beurs
Dat HelloFresh, de leverancier van maaltijdboxen, naar de beurs wilt is al enige tijd bekend. Het bedrijf maakt nu bekend op 2 november naar de beurs in Frankfurt te gaan. De aandelenprijs zal tussen de 9 en 11,50 komen te liggen. Op die manier wordt tot 311 miljoen euro opgehaald die geïnvesteerd kan worden in de uitbreiding van de organisatie. De onderneming zal daarmee een beurswaarde van rond de 1,5 miljard euro behalen.
HelloFresh
Het bedrijf speelt al enige tijd in op de trend van gezond eten en richt zich veelal op mensen die geen tijd of zin hebben om zelf boodschappen te doen. Hierbij wordt aandacht gegeven aan verse en gezonde ingrediënten. Ook worden porties afgemeten waardoor weinig tot geen producten weggegooid hoeven te worden. Op die manier zetten gezinnen een gebalanceerde en gezonde maaltijd op tafel.
Abonnementsmodel
HelloFresh werkt met een abonnementsmodel en dat blijkt succesvol. Consumenten zijn hierdoor zeker van een continue levering van producten. Ook betalen consumenten een vaste prijs voor hun boodschappen waardoor ze niet snel voor verassingen komen te staan.
Het gebruik van een abonnementsmodel kent voor bedrijven vele voordelen. Zo zijn bedrijven als HelloFresh zeker van een terugkerende omzet en wordt er gestreefd naar een duurzame klantrelatie. Zeker voor bedrijven die geen fysieke vestiging hebben en alleen online opereren, lijkt dit een geschikte manier om klanten te behouden.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen