Places logo
Menu

Maak kennis met de nieuwe functie van Instagram: onzichtbare hashtags

Maak kennis met de nieuwe functie van Instagram: onzichtbare hashtags

Hashtags (#) worden gebruikt om onderwerpen toe te kennen aan berichten. Gebruikers van sociale media kunnen berichten daardoor eenvoudiger terugvinden. Vooral op Instagram zijn hashtags populair. Een korte beschrijving bij een foto gevolgd door tientallen hashtags ziet er echter niet heel aantrekkelijk en overzichtelijk uit. Veel gebruikers storen zich hieraan en het komt de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede. Het platform test daarom nu een nieuwe functie: onzichtbare hashtags. Wat dit precies inhoudt en wat er verandert, lees je in dit artikel.

Waarom hashtags gebruiken?

Door hashtags te gebruiken breng je je foto's op Instagram goed onder de aandacht. Voor veel gebruikers is Instagram een soort van etalage en dan heb je het liefst zo veel mogelijk kijkers/volgers. Dat geldt natuurlijk ook voor bedrijven. Er zitten veel voordelen aan het gebruik van hashtags op Instagram en het is zeker goed om deze aan je posts toe te voegen. Hashtags kunnen allereerst zorgen voor meer likes, omdat gebruikers meer over jouw merk of bedrijf komen te weten. Bovendien kan het gebruik van hashtags leiden tot meer volgers, omdat ze jouw pagina sneller kunnen vinden. Mocht je via het sociale medium producten verkopen, kunnen hashtags de verkoop stimuleren.

Hoe werkt de nieuwe functie?

De nieuwe functie wordt op dit moment getest. Sommige gebruikers zien deze nieuwe optie in het scherm waarop je een bijschrift onder je foto of video plaatst. Die gebruikers kunnen hashtags toevoegen en krijgen dan de optie om ze te verbergen in de uiteindelijke post. De hashtags worden alsnog gebruikt en je bereik vergroot, maar anderen zien niet gelijk dat jij hashtags hebt gebruikt. Er lijkt op dit moment geen limiet te zijn aan de hoeveelheid verborgen hashtags die je kunt toevoegen. Dat zou in de uiteindelijke publieke versie nog kunnen veranderen. Hoe de hashtags straks onder een foto worden getoond, is nog niet duidelijk. Er wordt gespeculeerd dat gebruikers een extra knopje moeten indrukken om te zien welke hashtags er gebruikt zijn.

Geo-functie

App onderzoekster Jane Manchun Wong stuitte op de onzichtbare hashtags, zij ontdekte daarnaast nog een nieuwe functie. Gebruikers kunnen door de geo-functie bepalen of een post in een bepaald gedeelte van de wereld zichtbaar is. Heel handig als jouw bedrijf in een bepaalde regio een product of dienst onder de aandacht wil brengen. Instagram test geregeld nieuwe functies en updates. De foto- en videodienst is nog elke dag groeiende en maakt zich door deze toevoegingen klaar voor de toekomst. Of en wanneer deze nieuwe functies voor het publiek te gebruiken zijn is nog niet bekend.

Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Places Lokale SEO!