Less is more: het optimaliseren van uw e-signature
Elke dag stuurt u talloze e-mails. Deze komen terecht bij allerlei contactpersonen, bijvoorbeeld bij bestaande en potentiële klanten. Met een weloverwogen elektronische handtekening onder uw mail kunt u het contact verbeteren en zelfs méér klanten trekken. De ene elektronische handtekening is echter niet zo goed als de andere. Stijlen variëren van bedrijf tot bedrijf en worden beïnvloed door persoonlijke smaak. Desondanks zijn er een aantal handvatten die u kunnen helpen uw elektronische handtekening te optimaliseren. Places.nl reikt u hier een aantal van aan.
Waarvoor dient het?
Wat is het nut van zo'n handtekening? U plaatst de elektronische handtekening automatisch ter afsluiting onder uw mail. Hierin bevinden zich in de meeste gevallen een groet, in ieder geval (een deel van) uw contactgegevens en eventueel wat basisinformatie over uw bedrijf. Het geeft een professionele indruk en, als het goed is vormgegeven, een gemakkelijke en toegankelijke manier om contact met u op te nemen. Maar hoe geeft u zo'n e-sig goed vorm?
The do's and don'ts
Er is al veel geschreven over de mogelijkheden voor het optimaliseren van uw electronische handtekening. Om de zaken helder te houden noemt Places.nl puntsgewijs de meest belangrijke do"s en de don"ts.
Do:
Koppel uw email signature aan uw sociale media. Zo zullen uw contacten in één klik terecht komen op uw LinkdIn, Twitter of Facebook.
Don't:
Een extra e-mail-vermelding. Dit is overbodig. Immers, uw contactpersoon kan gewoon op "beantwoorden" klikken.
Do:
Beperk uw handtekening tot 600 à 650 pixels. Op die manier kunt u er zeker van zijn dat in geen enkel geval delen "eraf vallen" omdat het te breed is.
Don"t:
Opsommingstekens gebruiken. Deze kunnen in uw opmaakprogramma mooi en keurig worden weergegeven, maar de kans is aanwezig dat die anders uitpakken op computers met andere besturing- of mailprogramma"s. Zo kunnen punten of strepen plots een combinatie van random letters, cijfers en tekens vormen, iets wat de uitstraling van uw e-sig niet ten goede komt.
Do:
In het geval u werkzaam bent bij een groter bedrijf: stel niet zomaar uw eigen handtekening samen maar ga na bij de organisatie of er een standaard is, wellicht één die u direct over kunt nemen.
Don't:
Gebruik in geen geval schreeuwerige plaatjes, verschillende kleuren of lettertypes en vermijd een ellenlange lijst met gegevens. Dit komt rommelig en onprofessioneel over.
Less is more
Dus less is more! In het geval van de elektronische handtekening is het van belang professioneel en duidelijk over te komen. Dit doet u het beste door uw contactpersonen niet af te leiden met onnodige, onduidelijke of slordige elementen en alleen basisgegevens te verstrekken, mogelijk aangevuld met een toepasselijke foto of het bedrijfslogo.
Wilt u ook op andere manieren klanten werven? Bekijkt u eens de mogelijkheden om gratis te adverteren op Places.nl. en Openingstijden.nl.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen