Leren is de sleutel tot succes: wees nieuwsgierig en ontwikkel nieuwe talenten
Leren doe je tegenwoordig niet meer alleen van je vierde tot en met je tweeëntwintigste levensjaar, maar continu en het liefst on the job. Het is hierbij belangrijk om doorlopend te beoordelen welke vaardigheden voor jou relevant zijn en zullen worden. Een leven lang leren (continuous learning) is daarvoor hét instrument. Ann Handley, chief marketing officer (CMO) van MarketingProfs deelde haar interessante inzichten hierover op het B2B MarketingForum in november. Benieuwd wat zij hierover te vertellen heeft? Je leest er alles over in dit artikel.
Ignosaurus en Pega-succes
'Leren is de sleutel tot succes', dat is de kernboodschap van haar verhaal. Om dit te illustreren heeft zij de Ignosaurus bedacht. Dit personage verandert niks en doet wat hij altijd al gedaan heeft. Hij kan alleen worden verslagen door de Knowledge-Pegasus, die ook wel Pega-succes wordt genoemd. Die zet je continue aan tot leren en stimuleert je om te omringen met mensen die daar ook voor openstaan en nieuwsgierig en betrokken zijn. Het klinkt misschien abstract: maar er zit zeker een kern van waarheid in dit verhaal.
Leren is de sleutel tot succes
De kern van dit verhaal is namelijk dat leren de sleutel is tot succes. Besteed je minstens vijf uur per week om je te ontwikkelen, dan versla je de Ignosaurus. Door iedere week iets nieuws te leren, ervaar je hoe leren je leven veranderd. Je vernieuwt jezelf, als persoon én als werkgever.Voor bedrijven is leren ook enorm belangrijk: bedrijven die het snelst leren lopen voorop. Binnen een organisatie is het belangrijk om systematisch te gaan leren, want er verandert veel in een korte tijd. Om te ontwikkelen als bedrijf is het belangrijk om te durven.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen