Landt uw klant al gemakkelijk op uw landingspagina?
Iedere website heeft een landingspagina, echter wordt deze lang niet zo effectief ingezet als het zou kunnen. In deze blog legt Places.nl u daarom uit wat de mogelijkheden zijn van een landingspagina en geven wij u een aantal tips om uw landingspagina zo goed mogelijk in te richten. Leest u mee?
Wat is een landingspagina?
De pagina waar de bezoeker van uw website op terecht komt zodra de bezoeker uw website opent is uw landingspagina. Vanuit hier bezoekt de bezoeker de rest van uw website. De landingspagina zorgt voor een eerste indruk. Een goede eerste indruk is van cruciaal belang om uw bezoeker op uw website te houden en klant te laten worden!
De voordelen
Een goed opgestelde landingspagina heeft verschillende voordelen. Bij een advertentie krijgt de klant direct de juiste informatie op de landingspagina waarvoor er op de button is geklikt. De klant hoeft op deze manier niet zelf te zoeken op de website, en kan uw boodschap direct tot zich nemen. Een landingspagina is op deze manier een ideaal middel om meer contactopnames te genereren waardoor u uw klantenaantal zal zien stijgen!
In combinatie met een professionele domeinnaam kan dit dé manier zijn om klanten binnen te halen. Hoe u de juiste domeinnaam kiest vindt u op de Places blog 'Professionaliseer uw website en kies de juiste domeinnaam'.
Tips voor het maken van een goede landingspagina
Het is u inmiddels vast wel duidelijk dat een landingspagina van belang is voor uw website en het genereren van conversies. Maar hoe maakt u nou een landingspagina die u helpt uw doelstellingen te bereiken? Wij hebben 3 tips voor u op een rijtje gezet:
Tip 1: Zorg voor een opvallende pagina
Een opvallende pagina zorgt ervoor dat de aandacht van uw bezoeker bij de landingspagina blijft. Een opvallende pagina zorgt ervoor dat de bezoeker op uw pagina zal blijven en verder gaat zoeken.
Tip 2: Bied kort maar krachtige informatie aan
Hou de informatie op de landingspagina bondig, zo is het helder waar de bezoeker aan toe is. Uw potentiële klant heeft zo in een oogopslag door wat uw boodschap is zonder dat er gezocht moet worden naar informatie.
Tip 3: Plaats een call-to-action button
Zet onderaan de informatie een call to action button, waarbij de klant direct contact met u kan opnemen, zich in kan schrijven of iets kan bestellen. Doordat er direct actie ondernomen kan worden zal de bezoeker dit eerder doen dan wanneer er nog gezocht moet worden naar informatie.
Een landingspagina via Places Websites
Via Places Websites kan u zeer eenvoudig een gratis website laten maken. Het design van de website zorgt ervoor dat al uw bedrijfsinformatie in één opslag zichtbaar is. Voor vragen hierover kunt u contact met ons opnemen via 024-3555299. Wij helpen u graag verder!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen