Is de kritische en oplossingsgerichte blik van organisatieadviseurs waardevol?
Als ondernemer moet u vele ballen in de lucht houden. Zo moet u aandacht besteden aan uw strategie, het vinden van professioneel personeel en het behouden van voldoende personeel, de inrichting van werkprocessen en ondersteuning door IT, administratie en managementrapportages en ga zo maar door. Een ervaren adviseur kan een kritische blik op uw organisatie(structuur) werpen en oplossingsgericht met u naar uw organisatie kijken. Klinkt als een goede aanwinst voor uw bedrijf! Maar worden organisatieadviesbureaus in ons land ook goed gewaardeerd? En bij wie kunt u het best terecht voor advies over uw organisatie? De redactie van Places zocht het voor u uit.
Best beoordeelde organisatieadviesbureaus
In totaal zijn op Telefoonboek.nl 5.942 organisatieadviesbureaus beoordeeld, met een gemiddeld cijfer van een 6,1. Natuurlijk zijn er ook echte uitblinkers met een hogere score dan deze 'net voldoende'. Deze best beoordeelde bedrijven zetten we hieronder in de schijnwerpers:
Klanten zijn matig positief
Het is niet alleen interessant om te weten welke bedrijven goed scoren, maar ook waarom zij zo goed gewaardeerd worden. Wat maakt een organisatieadviesbureau fantastisch en welke factoren zorgen ervoor dat klanten negatieve ervaringen met een bedrijf hebben? Van de achtergelaten beoordelingen is iets meer dan de helft (53,6%) voldoende (waardering met een 6.0 of hoger). De andere 46,4% van de beoordelingen is negatief.
Service en professionaliteit
Bedrijven die een geweldige service leveren, ontvangen hier positieve beoordelingen over. Professionaliteit en vakkundigheid wordt ook zeer gewaardeerd door klanten. Hoe we dit goed samen kunnen vatten? 'Klantgericht met oog voor kwaliteit,' zoals een tevreden klant het omschrijft. Iedere adviseur en ieder adviesbureau heeft natuurlijk zijn eigen expertise, van ICT tot CRM en Customer Service. Een duidelijke visie voor een organisatie op dit vakgebied hebben levert een mooie beoordeling op.
Telefonische bereikbaarheid onvoldoende
Minder positief zijn klanten over organisaties die zich niet aan de afspraken houden en vaak afspraken afzeggen. Het is belangrijk dat degene die in vertrouwen wordt genomen ook betrouwbaar is. Een slechte telefonische bereikbaarheid is een tweede punt van irritatie bij klanten: "Het bericht als je belt is telkens 'we kunnen u helaas niet te woord staan, probeer het later nog eens'. En als je later op de dag belt, krijg je weer hetzelfde te horen," vertelt een ontevreden klant van een organisatieadviesbureau. Om situaties als deze te voorkomen, kunnen organisaties een telefoonservice zoals Places Antwoordservice inschakelen. Naast dat telefonisch contact zoeken lastig blijkt voor klanten, worden ook mails regelmatig niet beantwoord.
Over dit onderzoek
De data die gebruikt is bij het schrijven dit artikel is afkomstig van Telefoonboek.nl. Op deze website kunnen consumenten bedrijven beoordelen op service, algemene indruk, prijs/kwaliteitsverhouding en bereikbaarheid. Op basis van het aantal reviews en ratings, wordt een gemiddelde berekend. In de top 10 zijn alleen bedrijven opgenomen die minstens 30 beoordelingen ontvangen hebben.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen