Kleine verzekeringsbedrijven: minder dan 25% van de websites werkt en is mobielvriendelijk
Van auto tot huis, van dier tot inzittende en van reis tot motorverzekering. Er zijn veel verschillende soorten verzekeringen en dat geeft de consument veel keus. Het is daarom belangrijk dat verzekeringen zorgen dat hun informatie goed online vindbaar is en toegankelijk voor hun klanten. Het loont om verzekeringen onderling te vergelijken omdat je per jaar honderden euro's kan besparen. Het zou daarom prettig zijn als alle verzekeraars een goede website hebben om hun klanten te helpen met de mogelijke keuzes. Tegenwoordig kun je namelijk makkelijk veel informatie van bedrijven online vinden, maar het blijkt dat kleine verzekeringsbedrijven hierin uitblijven. Telefoonboek.nl doet vanuit hun database een paar opvallende ontdekkingen over de websites van kleine verzekeringsbedrijven.
Websites werken niet
In de database van Telefoonboek.nl staan in totaal 9.801 websites geregistreerd in de categorie verzekeraar. Hiervan blijkt maar liefst 25% van de websites van kleine verzekeringsbedrijven te werken. Uit recent onderzoek van de Patiëntenfederatie Nederland blijkt dat veel klanten lang niet alle informatie kunnen vinden op de website van hun verzekeraar. Het is belangrijk dat de klanten gemakkelijk en op een overzichtelijke manier informatie kunnen vinden. Vooral in de periode waarin mensen van zorgverzekeraar kunnen wisselen.
Beveiliging websites
Van de 9.801 geregistreerde websites op Telefoonboek.nl blijken er slechts 262 beveiligd te zijn. Een veilige website kun je herkennen aan de URL, deze begint met 'https://'. De s staat voor 'secure' het Engelse woord voor veilig. Vooral bij verzekeraars is een beveiligde site erg belangrijk. Het komt namelijk regelmatig voor dat bezoekers de mogelijkheid hebben om formulieren in te vullen met persoonsgegevens. Als klant wil je geen gevoelige informatie zoals een BSN of IBAN invoeren op een onveilige site.
Websites van verzekeraars niet responsive
Nog een opvallende factor is dat merendeel van de websites van kleine verzekeraars niet mobielvriendelijk is. Uit de database blijkt slechts 18% responsive te zijn. Dit houd in dat de website layout zich aanpast aan het scherm waarmee de website wordt bezocht. Dit kan via een desktop, een tablet of smartphone. Door een website responsive te maken blijft het merendeel van de content op alle mobiele apparaten toegankelijk. Tegenwoordig wordt veel informatie opgezocht via mobiele apparaten dus als verzekeraar is het belangrijk om een responsive webdesign toe te passen. Zonder responsive webdesign is veel informatie niet meer goed te vinden.
"Online vindbaarheid is erg belangrijk voor verzekeraars" vertelt Jeroen Rutten, manager van Places Websites. "Met name de kleine verzekeraars hebben hun website nog niet op orde middels een SSL-beveiliging of een responsive webdesign. Een professionele website kan de beslissing om jouw als verzekeraar te kiezen aanzienlijk vergroten".
Een professionele website laten maken hoeft niet duur en complex te zijn. Places heeft al veel ondernemers geholpen met het maken van een website tegen een voordelig tarief. Wilt u graag een website laten maken voor uw bedrijf? Vraag informatie aan en ontdek de voordelen van Places Websites. Ontdek Places WebsitesFoto: Pixabay
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen