Klant beoordeelt supermarkt ervaring overwegend positief
Dagelijks, of wekelijks brengen wij een bezoek aan de supermarkt voor onze boodschappen. Of wij ons bezoek positief of negatief ervaren verschilt per winkelketen. Op Telefoonboek.nl kunnen klanten hun ervaring beoordelen. In totaal zijn hier 3.507 beoordelingen gemeld, het overgrote deel hiervan is positief over hun winkelervaring.
Beoordelingen op Telefoonboek.nl
In de database van Telefoonboek.nl zijn 3.507 beoordelingen van supermarkten geregistreerd. Van deze beoordelingen is 26% in het algemeen negatief, het overige percentage (77%) is overwegend positief over de winkel. Ook is er gekeken naar de aard van deze reviews. Zo is er een onderscheid gemaakt tussen reviews met een positieve of negatieve aard. Ook is er gekeken naar de klachten en complimenten die het meeste voorkwamen. Ten slotte is er gekeken naar de gemiddelde cijfers die door bezoekers zijn gegeven aan de bedrijven. Het gemiddelde cijfer dat gegeven is aan deze branche is een 7,3. Daarmee scoren de supermarkten een ruim voldoende.
Positieve reviews:
Maar liefst 2.485 van het totale aantal beoordelingen is positief, dit is een ruime meerderheid. Bij 1.080 supermarkten is het cijfer zelfs uitstekend, namelijk een 10. Winkelketen Albert Heijn komt vaak voor in deze uitstekende beoordeling. Gemiddeld worden de positieve supermarkten beoordeeld met een 8,9.
We zochten uit welke punten opvallend vaak genoemd worden in de berichten. Met name goede service en behulpzaamheid van het personeel zijn zaken die bezoekers waarderen tijdens hun winkelbezoek, dit wordt maar liefst 1.207 keer genoemd. De openingstijden krijgen in 33 berichten een compliment. De bezoekers zijn ten slotte in 27 uiterst enthousiast over de bereikbaarheid van de winkels.
Top 3 meest voorkomende complimenten:
- Goede service en behulpzaam personeel: 1.207 keer
- Verzorgde winkel: 462 keer
- Ruim assortiment: 162 keer
Negatieve reviews:
Van het totaal aantal beoordelingen, zijn er 1.027 negatief (26%). In deze reviews komt een algemeen slechte beoordeling het meeste voor, namelijk 363 keer. Klanten geven dan bijvoorbeeld alleen aan dat zij de winkel "slecht" vinden, maar lichten verder niet toe wat ze zo slecht vinden aan het bedrijf. Echter werd er in 122 berichten gemeld dat de betreffende klant geconfronteerd werd met onvriendelijk personeel. In 87 berichten werd er door bezoekers gemeld dat de winkels hoge prijzen hanteren, ten ongenoegen van de klanten. Tenslotte melden 47 bezoekers slechte ervaringen te hebben met de telefonische bereikbaarheid van de supermarkten. Zo zou de telefoon verschillende keren slecht, of niet opgenomen worden.
Top 3 meest voorkomende klachten:
- Slechte algemene beoordeling: 363 keer
- Onvriendelijk personeel: 122 keer
- Te hoge prijzen: 87 keer
Supermarkten laten kansen liggen
Over het algemeen is de winkelbezoeker positief over zijn of haar ervaring. Punten voor verbetering zijn met name zorgen voor vriendelijk en personeel dat klanten correct te woord staat. Goede telefonische bereikbaarheid wordt door klanten gewaardeerd. Zorg er daarom voor dat uw telefoon adequaat beantwoord wordt.
Foto: Pixabay
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen