Zo kun je als webshopeigenaar profiteren van Antwoordservice
Steeds vaker doen consumenten hun aankopen online en de populariteit van webshops neemt toe. Eerder schreven we al dat met name bedrijven uit webshops en postorderbedrijven bij de drie branches horen waarin het meest gebruik gemaakt wordt van een telefoonservice en dat een slechte telefonische bereikbaarheid in deze branche tot veel frustratie bij klanten leidt. Een telefoonservice kan onder andere de tevredenheid onder klanten vergroten en is daarom bijna onmisbaar geworden voor webshops. Hoe kan je als webshopeigenaar profiteren van een telefoonservice, zoals Places Antwoordservice?
In de praktijk blijkt dat de contactafhandeling van webwinkels niet optimaal is: er zijn lange wachttijden voor de telefoonlijn, je moet lang wachten op antwoord bij e-mails, klanten worden niet vriendelijk te woord gestaan of het gesprek geeft de beller geen voldoening. Voor een tevreden klant is een goede klantenservice nodig. Je kunt er voor kiezen om dit zelf op te bouwen of om dit uit te besteden. Places Antwoordservice is een van de manieren om telefonisch contact met klanten uit te besteden.
Verhoogde productiviteit
Voor jou als ondernemer is telefonisch contact waarschijnlijk een bijzaak, die ongemerkt veel tijd in beslag neemt. Jij richt je als ondernemer op je eigen werk zonder dat je over telefonische bereikbaarheid na hoeft te denken. Jij kunt je volledig focussen op wat echt belangrijk is, de kerntaken, terwijl je klanten toch telefonisch te woord gestaan worden. Dit verhoogt de productiviteit van je bedrijf. Mocht je er aan denken om personeel aan te nemen speciaal voor telefonisch klantcontact, houdt er dan rekening mee dat dit vaak kostbaarder is dan het uitbesteden aan een telefoonservice.
Omzet verhogen
Met Places Antwoordservice krijgen klanten altijd gehoor, wat voorkomt dat je gesprekken mist. Gesprekken worden namelijk vaak gevoerd door bestaande en nieuwe klanten die telefonisch contact met bedrijven belangrijk vinden. Wanneer een bedrijf niet goed bereikbaar is, kan het zijn dat zij uit irritatie overstappen naar concurrenten. Uit onderzoek van Infopact bleek namelijk dat meer dan de helft van de consumenten bij onbereikbaarheid in urgente situaties contact met een concurrerende organisatie legt. Een direct gevolg is dat je potentiële inkomsten misloopt en dat wil je voorkomen.
Hogere betrouwbaarheid
Veel contact tussen webshop en consument verloopt via online middelen. Het belang van een telefonische klantenservice moet echter niet uitgevlakt worden. Een antwoordservice zorgt ervoor dat klanten het gevoel hebben dat hun bestelling of verzending in goede handen is. Een webshop heeft vaak geen fysieke vestiging waar klanten langs kunnen gaan, dus dit is de enige manier om echt tot op zekere hoogte persoonlijk contact te hebben. Als dit op orde is, zullen consumenten webshops sneller als betrouwbaar en geloofwaardig bestempelen.
Vriendelijk te woord staan
Voor klanten is het ook van belang dat zij vriendelijk te woord worden gestaan. Places Antwoordservice helpt klanten precies zoals jij dat zelf ook zou doen of zoals jij dat zou willen. Ervaren en deskundige telefonistes nemen de telefoon op volgens het belscript dat naar jouw wens is.
Ben je zelf niet altijd in staat om zakelijke telefoontjes te beantwoorden? Places Antwoordservice biedt u optimale bereikbaarheid voor de scherpste prijs. Kijk voor meer informatie op places.nl/antwoordservice of bel naar 024 - 3506 953.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen