Infographic: meer omzet genereren tijdens de feestdagen
Veel bedrijven genereren extra omzet gedurende de feestdagen. Mensen kopen dan massaal cadeaus voor elkaar zoals parfum, boeken en woonaccessoires. Dit jaar wordt verwacht dat klanten voornamelijk op hun mobiel de kerst aankopen gaan doen. Het is dus belangrijk dat je webshop er voor de feestdagen tip top uitziet. Places Nieuws heeft uitgezocht hoe je meer omzet kan genereren tijdens de feestdagen.
-
Homepage upgraden
Ten eerste is het belangrijk dat de homepage van je webshop er goed uit ziet. Dit is de pagina die klanten als eerst zien en waar alle informatie van je website te vinden is. Zorg voor een overzichtelijk scherm met een menu zodat bezoekers alle productgroepen kunnen vinden. Maak bovendien gebruik van korte teksten en bulletpoints. Ga er vanuit dat je klanten druk zijn en dat ze zo snel mogelijk alle belangrijke informatie willen lezen.
-
Banners en buttons aanpassen
Om op te vallen en in kerstsfeer te komen is het een goed idee om je website en advertenties een nieuwe look te geven. Als je een speciale aanbieding of korting hebt tijdens de feestdagen kun je deze met opvallende banners ook goed op laten vallen. Je kunt call-to-action buttons toevoegen om mensen snel tot actie te laten overgaan.
-
Speciale collectie voor feestdagen
Als je producten verkoopt die speciaal bedoeld zijn voor de feestdagen kun je deze het beste samenvoegen in één apart kopje. Zo zijn de producten beter vindbaar voor potentiële klanten.
-
Speciale kortingsacties
Veel klanten hopen op leuke acties gedurende de feestdagen. Een leuke actie kan iemand die twijfelt over de streep trekken om een bepaald product aan te schaffen. Je kunt korting geven op specifieke producten of op het gehele assortiment. Het is ook goed om af te tellen tot de feestdagen met verschillende acties. Zo kun je klanten verrassen en betrokken houden bij je webshop. Door kortingen te geven die alleen tijdens de feestdagen geldig zijn, wordt een potentiële klant gestimuleerd om het product in deze periode aan te schaffen.
-
Persoonlijke boodschap
Stuur klanten een persoonlijk kaartje als ze iets bij jou bestellen. Begin met de naam van de klant en wens iemand fijne feestdagen of laat weten dat je blij bent dat deze persoon voor jou heeft gekozen. De klant voelt zich hierdoor gewaardeerd en dit kan ervoor zorgen dat hij of zij de volgende keer weer bij jou terugkomt.
-
Cadeauverpakking mogelijkheid aanbieden
Aangezien de meeste klanten tijdens de feestdagen producten kopen die zij als cadeau weg gaan geven, is het fijn als je een mooie cadeauverpakking aanbiedt. Dit zorgt voor gemak en kan net dat beetje extra service geven.
-
Houd klanten op de hoogte als verzending langer kan duren
Door de topdrukte bij pakketbezorgers kan het voorkomen dat een pakketje later aankomt bij de klant. Communiceer dit duidelijk op je website. Bol.com doet dit erg goed door bovenaan de website de volgende zin te plaatsen: 'door enorme drukte kan je pakketje helaas een dag langer onderweg zijn.' Hierdoor houd je je klanten up-to-date en hebben ze vaak meer begrip voor een mogelijke vertraging.
Met deze tips kun je hopelijk een hogere omzet genereren tijdens de feestdagen. Veel succes!
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen