Places logo
Menu

In gesprek met MrAgain: Het bedrijf dat de reparatiemarkt transparanter maakt

In gesprek met MrAgain: Het bedrijf dat de reparatiemarkt transparanter maakt

Afgelopen week spraken we met Joost en Pim van MrAgain, een bedrijf dat het verschil wil maken in een groenere wereld in de toekomst. MrAgain is in 2019 ontstaan, toen Joost en Pim via een Facebook-groep voor jonge ondernemers met elkaar in contact kwamen. Wat begon met een ontmoeting in een pannenkoekenhuis in Utrecht, groeide binnen drie kwartier uit tot een helder idee: de reparatiemarkt transparanter maken en daarbij zowel de consument als het milieu helpen.

Impact op het milieu en de portemonnee

In een wereld waarin we steeds meer elektronische apparaten bezitten, besloot MrAgain het verschil te maken. Het idee was om reparaties toegankelijker en betrouwbaarder te maken. Daarnaast is de reparatiemarkt heel impactvol; zowel voor het dagelijks leven van de consument als voor de wereld om ons heen. Door middel van reparaties hoeven er namelijk minder nieuwe producten gekocht te worden.

MrAgain begon in de telefoon-, tablet- en laptopbranche, waar veel vraag naar reparaties is. Het doel was om consumenten een overzicht te bieden van lokale reparateurs, wat zij repareren, hoeveel het kost en welke garantie je krijgt. Dit hebben ze getest in Groningen en Den Bosch, steden met optimale omstandigheden voor het platform. "Toen we onze eerste werkende versie hadden, was dat vlak voor de coronapandemie," vertelt Joost. "Dat bleek een goede timing, omdat mensen tijdens de lockdown niet zomaar een winkel konden binnenlopen. Ons platform sloot hier perfect op aan."

Transparantie en groei

Inmiddels werkt MrAgain samen met meer dan 80 reparateurs in Nederland, die via het platform hun diensten aanbieden. Wat MrAgain onderscheidt van concurrenten, is dat elke reparateur onder zijn eigen naam opereert. Deze transparantie in de markt helpt consumenten om de juiste keuze te maken. Ze hebben hun aanbod uitgebreid naar onder andere wasmachines, vaatwassers en zelfs drones. Het streven van MrAgain is om de reparatiemarkt zo transparant mogelijk te maken, zodat het repareren van een apparaat de norm wordt. Repareren is namelijk niet alleen goed voor de portemonnee, maar ook voor het milieu. "We hebben ook een CRM-systeem ontwikkeld waarmee reparateurs hun klantcontact kunnen automatiseren. Zo kunnen zij zich focussen op waar ze het beste in zijn: repareren," zegt Pim.

Internationale groei

Naast groei binnen Nederland, kijkt MrAgain ook over de grens. Ze zijn begonnen met het aansluiten van reparateurs in Vlaanderen en het aanpassen van hun website voor de Belgische markt. Dit biedt internationale mogelijkheden waardoor zij ook hier een grote meerwaarde bieden. "Onze missie is om wereldwijd impact te maken en reparaties toegankelijker te maken voor iedereen," aldus Joost.

Trends en toekomst

MrAgain ziet dat consumenten steeds bewuster worden van duurzaamheid en de kosten van nieuwe apparaten. Dit maakt de reparatiemarkt relevanter dan ooit. Pim: "We zien een groei in de vraag naar reparaties van smartwatches, drones en witgoed. Mensen willen niet zomaar iets nieuws kopen, ze willen dat hun apparaten langer meegaan."

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor MrAgain, met als doel de reparatiemarkt verder te professionaliseren en nog meer impact te maken, zowel voor de consument als voor het milieu.

Wilt u ook geïnterviewd worden voor "In gesprek met…"? Meld u dan nu aan via info@places.nl!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Places Lokale SEO!