Houd de aandacht vast met een aantrekkelijke homepage
"Uw website als visitekaartje van uw bedrijf", een uitspraak die u vast al eerder gehoord heeft. Een website is dé manier om een goede indruk achter te laten bij de klant en deze aan uw bedrijf te binden. De homepage speelt daarin een belangrijke rol. Het is vaak de eerste pagina die de klant onder ogen komt. Met een goede homepage houdt u uw klanten langer vast op uw website en is deze beter vindbaar door de klant via zoekmachines. Places.nl geeft u in deze blog tips voor een goede homepage.
Gestructureerd menu
Uw websitebezoeker wordt blij van een gestructureerd menu. Hij is gericht op zoek naar een onderwerp en blijft langer op uw website als hij snel de juiste subpagina kan vinden via de homepage. Veel kleur, verschillende lettertypes en knipperende afbeeldingen zijn dan ook niet aan te raden, want ze leiden de bezoeker af. Houd uw homepage rustig en vestig de aandacht op een duidelijk en overzichtelijk menu. Een helder navigatiesysteem op uw homepage is een kernvoorwaarde voor een goede website. Meer tips voor een gebruiksvriendelijke website vindt u hier.
Laten zien wat u de klant te bieden heeft
Presenteer op de homepage de belangrijkste bedrijfsinformatie. Zoek naar de juiste balans tussen tekst en beeld om uw bezoeker niet te verliezen aan een te grote lap tekst of een overdaad aan afbeeldingen. Geef niet meteen al uw producten en/of diensten in detail prijs, maar laat een product en/of dienst zien dat symbool staat voor uw bedrijf. De bezoeker ziet dan meteen of hij bij u aan het juiste adres is.
Aanpassen aan doelgroep
Pas zowel de lay-out als de inhoud aan aan de doelgroep van uw bedrijf. Welke klanten wilt u bereiken? Houd rekening met de leeftijd, geslacht, opleiding en beroepsgroep van de klant. Voelt de bezoeker zich persoonlijk aangesproken en aangetrokken door de homepage, dan is de kans groot dat hij langer op de website blijft en zelfs doorklikt naar subpagina's.
Link naar contactpagina
Klanten die contact met uw bedrijf willen opnemen, zoeken veelal via Google naar uw bedrijf. Het eerste wat ze dan zoeken op de homepage van uw website is de contactpagina. Zorg dus dat deze in één oogopslag kan worden opgemerkt door de klant. Op de contactpagina vermeldt u in ieder geval een adres, e-mailadres, Kamer van Koophandel nummer en telefoonnummer. Lees deze blog en dit artikel voor meer aanwijzingen om van uw website een aantrekkelijk visitekaartje te maken.
Places Websites
Via Places maakt u hier eenvoudig een gratis zakelijke website aan. Met de basisindeling van de homepage zoals hieronder weergegeven, heeft u binnen 5 minuten een overzichtelijke website ingesteld. U bereikt meer klanten met een Places Website, omdat de koppeling wordt gemaakt met Facebook, Twitter en Google.
Vindt u het zelf instellen van een website toch teveel gedoe? U kunt het maken van een website ook uitbesteden aan Places. Voor vragen over het inrichten van uw website kunt u terecht bij de Places Service desk via het nummer 024-3555299.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen