Hoe kun je met jouw bedrijf uitblinken door middel van social sharing?
In een wereld waarin bijna elk bedrijf zich door middel van social media probeert te verkopen, is het belangrijk om uit te blinken. Het is belangrijk om goede en waardevolle content te creëren, maar daarnaast is het ook belangrijk dat de content die je maakt wordt gedeeld door jouw volgers. Je wilt dat volgers zich verbonden voelen met jouw bedrijf. De term social sharing is in de bedrijfswereld algemeen bekend. Voor wie niet bekend is met deze term of voor wie zijn geheugen graag een beetje op wilt frissen leggen wij in dit artikel uit wat social sharing precies inhoudt. En misschien nog wel belangrijker: wat is het belang van social sharing?
Wat houdt social sharing in?
Onder social sharing wordt het delen van content op social media verstaan. Dit kunnen social media posts, artikelen, acties of producten zijn. Simpel vertaald betekent het dus sociaal delen. Als bedrijf zijnde wil je dat jouw content zoveel mogelijk bereik genereert. Adverteren is een mogelijkheid om meer bereik te genereren, maar social sharing is misschien nog wel veel beter. Social sharing is niet alleen gratis publiciteit voor jouw bedrijf, maar heeft nog veel meer voordelen.
Het belang van social sharing
Social sharing zorgt ervoor dat jouw volgers bij wijze van spreken een ambassadeur worden van jouw bedrijf. De content van jouw bedrijf wordt gedeeld onder de volgers van deze ambassadeur en dat zorgt voor een verbondenheidsgevoel. Doordat jouw volgers zich verbonden voelen, zijn ze eerder geneigd loyaal te blijven aan jouw bedrijf. Daarnaast zorgt het, zoals eerder genoemd, voor gratis bereik en reclame, in bedrijfstermen ook wel Word of Mouth genoemd. Uit onderzoek van measurement en data analytics bedrijf Nielsen blijkt dat 84 procent van de consumenten aanbevelingen van vrienden en familie het meest waardevol en betrouwbaar vinden. Indirect komt jouw bedrijf door social sharing dus ook betrouwbaar en geloofwaardig over. Zoals je gelezen hebt, is social sharing heel waardevol. Zonde dus om daar niet op in te zetten.
Social sharing in de praktijk
Hoe kun je het beste zorgen voor social sharing? Een simpel, maar logisch antwoord is: vraag jouw volgers om content te delen. Zorg er dan voor dat je dit op een leuke manier vraagt en het spontaan overkomt. Door te zorgen voor sharing-buttons maak je het voor jouw volgers een stuk makkelijker om de drempel over te stappen, wat zorgt voor meer shares. Deze buttons kun je bijvoorbeeld toevoegen onder de artikelen op jouw website. Een andere manier om te zorgen voor meer shares is jouw content visueel aantrekkelijk maken. Hierdoor wordt jouw content ook aantrekkelijker om te delen. Het is goed om hiermee te experimenteren, waardoor jouw bedrijf zal uitblinken.
Foto: Pixabay
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen