Geldlustige dierenartsen beoordeeld met dikke onvoldoende
Meer dan de helft van alle Nederlandse gezinnen heeft een huisdier. In 2017 telde Nederland zelfs maar liefst twee keer zo veel huisdieren als inwoners. Bij problemen met een trouwe viervoeter is de dierenarts een belangrijk aanspreekpunt. Wat vinden Nederlanders eigenlijk van de dierenartsen in ons land? En op basis van welke criteria worden deze beoordeeld?
Grotendeels positieve beoordelingen van dierenartsen
Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers een beoordeling achterlaten voor dierenartspraktijken. Dit gebeurt op basis van hun algemene indruk, de service en de prijs-kwaliteitverhouding. Bovendien kan het gemiddelde cijfer verder toegelicht worden met een geschreven review. In totaal zijn er 1.116 verschillende reviews over dierenartspraktijken geplaatst op Telefoonboek.nl. Het gemiddelde oordeel is met een 7.9 uitermate positief. Dierenartsen die meer waarde hechten aan het vullen van hun eigen portemonnee in plaats van het belang van het dier, kunnen steevast rekenen op een negatief oordeel.
Uitermate positieve beoordelingen voor dierenartsen
Het merendeel van de dierenartsen kreeg een voldoende van de gebruikers op Telefoonboek.nl. In totaal gaven 871 (79%) gebruikers een positieve beoordeling. Het gemiddelde oordeel is met een 9.3 uitermate hoog. Een goede service en klantvriendelijkheid werden hierbij het vaakst (29%) als reden genoemd voor de positieve beoordeling. Empathie tijdens het laten inslapen van een huisdier, maar ook langere openingstijden of goede bereikbaarheid in een geval van spoed werd doorgaans beloond met een 10. In 20% van de gevallen werd het oordeel gebaseerd op de deskundigheid en bekwaamheid van de dierenarts. Gebruikers waren positief over eerlijkheid en ervaring in het stellen van diagnoses. In de meeste gevallen (46%) werd de beoordeling slechts toegelicht met een algemene indruk, zoals "goed" of "prima".
Geldlustige dierenartsen ontvangen negatief oordeel
Slechts een klein deel van de beoordelingen was negatief (21%). Het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen was uitermate laag: een 2.6. De meeste negatieve beoordelingen (29%) gingen uit naar dierenartsen die het welzijn van hun portemonnee voor het welzijn van het dier stelden. "Heel commercieel en niet betrokken" was hierbij een veelvoorkomende beschrijving. Ook een gebrek aan deskundigheid werd vaak genoemd als reden voor de negatieve beoordeling, namelijk in 27% van de gevallen. Andere redenen voor een onvoldoende beoordeling waren een gebrek aan klantvriendelijkheid (22%) of een slechte bereikbaarheid via telefoon of e-mail (5%).
Afbeelding: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen