Efteling telefonisch het slechtst bereikbaar
Uit recent onderzoek van RTL nieuws is gebleken dat een dagje pretpark flink wat geld kan kosten. Voor een gezin met twee kinderen lopen de kosten al gauw op tot 168 euro. Voor dit geld verwachten mensen een goede service. Telefonische bereikbaarheid draagt bij aan een goede service. Pretparken kunnen bezoekers met vragen dan snel te woord staan. Telefoonboek.nl heeft uitgezocht hoe de pretparken in Nederland scoren op telefonische bereikbaarheid.
Onderzoek
In de database van Telefoonboek staan 436 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Pretpark'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 28 pretparken het geval, hetgeen neerkomt op 6,4% van de gevallen. Dat betekent dat 93,6% van de telefoonnummers weinig tot geen vermeldingen van telefonische onbereikbaarheid krijgen.
Provincie
Wanneer er gekeken wordt naar de bereikbaarheid van pretparken per provincie valt op dat Overijssel het hoogste percentage slecht bereikbare pretparken heeft. Daar was 12,2% niet goed bereikbaar. In Overijssel bevinden zich onder andere de pretparken: Hellendoorn en Slagharen. Noord-Holland komt als beste uit het onderzoek. Daar had slechts 2,6% van de pretparken drie of meer gemiste oproepen. In Noord-Holland bevinden zich vooral kleinere pretparken.
De Efteling
De Efteling is onlangs door Amerikanen uitgeroepen tot het beste themapark ter wereld. Ook door de komst van de nieuwe attractie: Symbolica was er veel aandacht voor het pretpark. Het is daardoor te verwachten dat ze veel telefoontjes kregen. Het pretpark heeft dan ook de meeste gemiste oproepen. Ze hebben 26 keer de telefoon niet opgenomen. Desondanks valt het aantal gemiste oproepen erg mee als het wordt vergeleken met de grote aandacht die het park de laatste tijd kreeg.
Ruimte voor verbetering
Over het algemeen zijn de meeste pretparken telefonisch goed te bereiken, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice: "Wanneer bezoekers vragen hebben over attracties of andere bijzonderheden is het fijn als zij telefonisch contact op kunnen nemen met het pretpark. Bij sommige pretparken is er op dit gebied nog ruimte voor verbetering."
Percentage slecht bereikbaar per provincie
Overijssel: 12,2%
Limburg: 10%
Flevoland: 8,3%
Noord-Brabant: 7,9%
Zuid-Holland: 6,3%
Friesland: 5,3%
Utrecht: 5,3%
Zeeland: 4,1%
Drenthe: 3,8%
Gelderland: 3,7%
Noord-Holland: 2,6%
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen