Dierenartsen worden goed beoordeeld met een 7,9 vanwege top service en klantvriendelijkheid
In Nederland zijn er in totaal ongeveer 31 miljoen huisdieren. Tegenwoordig heeft 74 procent van alle mensen een huisdier in huis. Veel van deze eigenaren hebben een bijzondere band met hun huisdier. Wanneer hun hond, kat of konijn iets mankeert willen zij natuurlijk dat deze de beste zorg krijgt. Een goede dierenarts kan daarbij helpen. Telefoonboek.nl zocht uit hoe Nederlanders hun dierenartsenpraktijk beoordelen.
Overwegend positief
In totaal zijn dierenartsenpraktijken 1116 keer beoordeeld op Telefoonboek.nl. Het gemiddelde van deze beoordelingen is een dikke voldoende, namelijk een 7,9. De meeste beoordelingen (78%) zijn dan ook positief (cijfer van een 6,0 of hoger). Iets meer dan eenvijfde van de beoordelingen (22%) is onvoldoende (cijfer lager dan een 6.0).
Service en klantvriendelijkheid belangrijk
Dierenartsen die een goede service verlenen en erg klantvriendelijk zijn krijgen hier de meeste complimenten over. Een tevreden klant vertelt: "Niet alleen vriendelijk en lief voor de dieren." Daar scoren ze punten mee bij de klanten. Dat een dierenkliniek goed te bereiken is voor klanten is ook erg belangrijk. Ruime openingstijden worden bijvoorbeeld gewaardeerd. Ook met snel handelen in het geval van spoed zijn klanten zeer tevreden. Deskundigheid en ervaring van de dierenarts wordt bovendien op prijs gesteld.
Onprofessionaliteit en onbekwaamheid
Dat klantvriendelijkheid belangrijk is voor klanten komt ook in de negatieve beoordelingen. Wanneer dierenartsen kil, afstandelijk en alles behalve klantvriendelijk zijn, wordt hen dit niet in dank afgenomen. Verder worden er veel klachten achtergelaten over hoge prijzen. Onprofessionaliteit en onbekwaamheid worden ook als redenen voor een negatieve beoordeling gegeven.
De gegevens van de reviews zijn afkomstig van Telefoonboek.nl. Deze beoordelingen bestaan uit cijfers voor de algemene indruk, service en prijs-kwaliteit verhouding. De beoordelaar kan dit cijfer voorzien van een geschreven review, waarin de positief of negatieve ervaring wordt toegelicht.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen