De story-functie: hoe zet u deze in voor uw bedrijf?
Social media verandert razendsnel. Inmiddels hebben Facebook, Instagram en Whatsapp de story-functionaliteit, die oorspronkelijk door Snapchat in oktober 2013 is geïntroduceerd ingevoerd. Hiermee kunnen gebruikers foto's en video's delen, die na 24 uur automatisch verwijderd worden. Op deze manier maken gebruikers een verhaal van dingen die zij op hun dag meemaken. Natuurlijk kan deze functie ook door bedrijven gebruikt worden, maar hoe zet u dit in en welk social media platform kan u het best gebruiken? Places.nl zocht het voor u uit.
Wat bieden stories voor uw bedrijf?
Stories kunnen uw bedrijf vooral helpen met branding. U kunt uw volgers een (exclusief) kijkje geven achter de schermen om hen een beeld te geven van uw merk. Daarnaast zijn millenials visueel ingesteld en houden zij van bondige informatie. Stories zijn hiervoor perfect.
Tegenwoordig bieden Instagram, Snapchat, Whatsapp én Facebook de story functie aan in hun platform. Toch zijn er verschillen tussen de verschillende social media kanalen. Hieronder vindt u meer uitleg over de verschillende mogelijkheden.
Instagram biedt verschillende voordelen voor marketeers. Instagram is een platform dat razendsnel groeit en waar de story-functie een extra functionaliteit is naast het delen van foto's. Op Instagram kan u uw story afbeelding of video met veel stickers bewerken en u kan er anderen in taggen. Het is ook heel makkelijk om met Instagram meer bereik te genereren via de 'explore' functie van het platform.
Snapchat
Snapchat wordt niet veel gebruikt door bedrijven, maar hier liggen juist veel kansen. Snapchat is vooral populair onder jongeren tussen 13 en 25 jaar oud. Daarnaast heeft snapchat veel mogelijkheden om de foto's in uw verhaal te bewerken en kunt u zelfs een zelfgemaakte gratis geofilter instellen die gebruikers van snapchat kunnen gebruiken zodra ze op uw locatie zijn. Een nadeel aan snapchat is dat zij geen gegevens bijhouden en gebruikers niet op uw bedrijf kunnen zoeken, maar de precieze naam van uw account moeten weten.
Eind februari heeft WhatsApp ook de story-functie ingevoerd in het bedrijf. WhatsApp wordt nu vooral gebruikt als klantenservice tool en als aanvulling hierop kan de story-functie gebruikt worden. Het kanaal wordt nu echter nog weinig door bedrijven gebruikt en is de kans klein dat door deze functie bedrijven wel hun intrede in WhatsApp zullen gaan maken.
Facebook heeft twee verschillende story-functies ingevoerd. Namelijk Facebook Stories en Messenger Day. Facebook Stories is te zien op Facebook zelf en Messenger Day in de mobiele Messenger app. Met Messenger Day kunt u stories versturen naar bepaalde groepen klanten. Op deze manier kan u doelgericht adverteren.
Het is voor uw bedrijf het makkelijkst om Instagram stories te gaan gebruiken. Dit omdat het makkelijk te gebruiken is en u makkelijk meer bereik genereert. En wie wilt dat nou niet? Daarnaast kan u uw bereik ook groter maken door uw bedrijf vindbaar te maken via Google. Wist u dat u bij Places Adverteren een gratis bedrijfsvermelding kan aanvragen op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com? Voor meer informatie zijn wij te bereiken op 024 - 3555299.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen