Coolblue online niet langer verdeeld: nu één front voor de klant
Maandag 11 juni heeft Coolblue een grote verandering doorgevoerd. Niet langer hebben zij 360 webshops onder hun hoede, de online-winkel gaat door onder één naam. Alle producten die zij aanbieden zijn nu gewoon te vinden onder "Coolblue.nl".
Naamsbekendheid zorgt voor minder domeinnamen
Coolblue heeft hoog ingezet op tv-commercials, waardoor de naamsbekendheid in 2017 is gestegen van 39 naar 72 procent. Dit is dan ook de naam waarop consumenten gaan zoeken via een zoekmachine. Alles onder één domeinnamen heeft een aantal voordelen. De specifieke producten zijn nu makkelijker te vinden via een zoekmachine. Wanneer men zoekt naar een accessoire voor een mobiele telefoon, dan is pdashop.nl niet meer de enige ingang, de consument land nu direct op de relevante resultaatpagina binnen de gehele webshop. Ook wordt Coolblue nu hoger in de zoekresultaten getoond.
Een goede zet volgens Peter Davelaar, Manager van Places Websites "Vindbaarheid is een belangrijk onderdeel van deze markt, de aparte domeinnamen waren een mooie vondst, maar het overstappen op één domeinnaam komt op een goed moment."
Coolblue een begrip
Coolblue begon ooit als studentenbedrijf en is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle online-winkels. De winkel komt vaak in het nieuws om ludieke acties en leuke reacties op klanten via social media. De cultuur die in het bedrijf heerst is uniek te noemen. Kernwoorden die het bedrijf typeren zijn: "eigenzinnig", "vrienden", "flexibel" en "gewoon, doen". Wanneer je in een fysieke winkel bij de klantenservice wordt geholpen, krijg je naderhand een kaartje met een persoonlijk bericht thuisgestuurd. Alles bij elkaar, is Coolblue inmiddels een begrip. De omzet verdubbelt dan ook jaarlijks en er zijn voortdurend nieuwe medewerkers nodig.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen