Bijna een vijfde van cafetaria’s slecht telefonisch bereikbaar
Voor een gezond leven is het belangrijk om genoeg te bewegen en gezond te eten. Gelukkig komt dit de laatste jaren steeds meer onder de aandacht en wordt het ook een stuk gemakkelijker gemaakt. Zo zijn er op internet verschillende blogs en websites te vinden waar je allerlei gezonde recepten vandaan kan halen. Echter, je moet ook kunnen genieten en voor een gezonde levensstijl is balans dan ook erg belangrijk. Af en toe een frietje, pizza, of een andere maaltijd die wat ongezonder is, moet dan ook zeker kunnen. Dit soort maaltijden haal je vaak ergens af, waardoor je eerst je bestelling via de telefoon moet doorgeven. Hiervoor is het belangrijk dat cafetaria"s goed telefonisch bereikbaar zijn. Places Nieuws onderzocht de telefonische bereikbaarheid van verschillende cafetaria"s in Nederland.
Onderzoek
In de database van Telefoonboek.nl staan 17.753 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "cafetaria". Voor dit onderzoek werden 4.875 telefoonnummers getest op telefonische bereikbaarheid. Tot deze categorie behoren onder andere snackbars, pizzeria"s en lunchrooms. Een telefoonnummer wordt gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven en er ook geen mogelijkheid is om een bericht achter te laten. Dit was het geval bij 18% van de cafetaria"s. Dit betekent dat de telefonische bereikbaarheid in 82% van de gevallen goed was.
Bereikbaarheid per provincie
Uit de top tien blijkt dat er geen groot contrast is tussen de verschillende provincies. Alle percentages van slechte bereikbaarheid schommelen tussen de 5 en 10 procent. Wel is er één uitschieter, namelijk de provincie Drenthe, waar 13% van de cafetaria"s slecht bereikbaar is. Er ligt hier dus nog wel wat ruimte ligt voor verbetering. Flevoland, Noord-Holland en Utrecht blinken juist uit in goede telefonische bereikbaarheid, aangezien zij allemaal slechts 5% scoren op slechte bereikbaarheid.
Welke cafetaria"s vallen op door hun slechte bereikbaarheid?
Een paar cafetaria"s steken met kop en schouders boven de rest uit als het gaat om het aantal keer dat zij de telefoon niet opnamen. Eethuis Marrakech uit Rotterdam spande de kroon, aangezien dit cafetaria na 78 keer (!) bellen nog steeds de telefoon niet opnam. Op de tweede plek komt Het Verschil Katwijk, toevallig ook uit Zuid-Holland. Hier werd 61 keer naar gebeld zonder gehoor te krijgen. Op de derde plaats staat Snack Royal uit Noord-Brabant met 44 keer bellen. Opvallend aan het overzicht van slecht bereikbare bedrijven is dat het aantal keer bellen enorm hoog ligt, bijna twee derde van de bedrijven moest vaker dan 10 keer gebeld worden voor er gehoor werd gegeven. Ook hier is dus nog genoeg ruimte voor verbetering.
Slechte telefonische bereikbaarheid cafetaria"s per provincie
- Drenthe 12%
- Overijssel 9%
- Gelderland 8%
- Limburg 8%
- Friesland 7%
- Noord-Brabant 7%
- Groningen 7%
- Zeeland 6%
- Zuid-Holland 6%
- Noord-Holland 5%
- Utrecht 5%
- Flevoland 5%
Foto: Flickr
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen