Bereik meer klanten met behulp van reviews
Als u via internet een product bestelt, is de kans groot dat u voor het afrekenen even de reviews en ratings bij het product leest die door andere consumenten zijn achtergelaten. En met u velen. Consumenten geloven eerder wat andere consumenten zeggen over het product, dan dat ze het verkooppraatje van de ondernemer geloven. Ook als u een onderneming zonder webwinkel bezit, zijn reviews belangrijk voor het gezicht van uw bedrijf. Met reviews geschreven door de klant vergroot u het vertrouwen in uw bedrijf, zorgt u voor een positief imago en trekt u nieuwe klanten. Maar hoe krijgt u de klant zo ver een review achter te laten op uw website? In deze blog geeft Places.nl u een aantal tips die u helpen aan meer reviews.
Tip 1: Nodig bestaande klanten uit via een unieke e-mail
Als eerste stap in het verzamelen van meer reviews kunt u een persoonlijke uitnodiging sturen naar uw bestaande klanten. Daarin vraagt u hen om ervaringen met uw bedrijf achter te laten op de website. Een voorbeeld van een bedrijf dat gebruikt maakt van persoonlijke e-mailuitnodigingen is bol.com. Bestelt u een artikel bij de webwinkel, dan ontvangt u ongeveer een week na betaling een bericht in uw mailbox. Daarin wordt u gevraagd uw mening te geven over het bestelde product. Bol.com probeert het schrijven van reviews aantrekkelijk te maken door waardebonnen te verloten onder de klanten die hun mening geven. Beloont u uw klanten voor reviews, dan zullen zij eerder bereid zijn deze te schrijven.
Tip 2: Nodig klanten uit via social media
Op de Facebookpagina van uw bedrijf kan de klant in de zijbalk links een rating en/of recensie achterlaten. Roep uw klanten regelmatig op via posts op uw tijdlijn om een recensie te schrijven. Onder de Facebookreviews kunt u als paginabeheerder een reactie achterlaten. U bedankt de klant voor zijn positieve review of vraagt de klant telefonisch contact op te nemen vanwege zijn klacht. Reviews werven via social media gaat gemakkelijker dan via uw website; Facebookbezoekers zijn eerder geneigd hun mening te geven dan dat websitebezoekers dat doen. U deelt de Facebookreviews eenvoudig op uw website, zodat ook daar de bezoekers de klantervaringen kunnen lezen. Maar let op: de lage drempel van social media kan in sommige gevallen eerder negatieve dan positieve reviews uitlokken. Tips over het omgaan met klachten op social media leest u in deze blog.
Tip 3: meld uw bedrijf aan bij Telefoonboek.nl
Met een gratis bedrijfspagina op Telefoonboek.nl is uw bedrijf niet alleen online vindbaar, maar trekt u ook reviews aan. Als bezoekers op Telefoonboek.nl uw bedrijfsgegevens hebben gevonden, kunnen ze zijratings invullen en reviews schrijven. Heeft de "reviewer" een account aangemaakt, dan kunt u met hem in contact komen. In deze blog kunt u lezen hoe reviews op Telefoonboek.nl uw bedrijf een positief imago kunnen opleveren.
Places Reviews
Wilt u professionele ondersteuning bij het aantrekken van meer reviews? Schrijf u dan in via Places Reviews. In drie eenvoudige stappen maakt u gratis uw Places account aan, selecteert u het gewenste reviewpakket en stelt u uw persoonlijke Places Reviews pagina in. Met Places Reviews nodigt u bestaande klanten persoonlijk uit voor het plaatsen van een review en deelt u de reviews gemakkelijk via social media of uw eigen website. De Places Servicedesk is 24/7 telefonisch bereikbaar op 024-3555299 om al uw vragen te beantwoorden.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen