Bedrijfsvermelding van de maand: Lathouwers Den Bosch B.V.
Iedere maand interviewen we een MKB-bedrijf met een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl. We geven het bedrijf even extra aandacht. Het verhaal van één bedrijf kan u als MKB'er namelijk inzicht geven in de mogelijkheden rondom uw onderneming. Deze maand staat het bedrijf Lathouwers B.V. uit Den Bosch centraal.
Een familiebedrijf sinds 1848
In 1848 legde Franciscus Hendricus Lathouwers de eerste bouwsteen van de Lathouwers Groep in Den Bosch. Wat toen begon als een kleine zadel- en koetsenmakerij, is inmiddels uitgegroeid naar een belangrijke speler in de Nederlandse automarkt. Wij spraken met Jan Willem van den Akker, Sales & Marketing manager van het familiebedrijf, over de huidige Lathouwers Groep.
Chevrolet & Opel dealerschap
Want hoe kan een zadel- en koetsenmakerij uitgroeien tot een autodealer? Deze verandering binnen Lathouwers Den Bosch heeft volgens Jan Willem van den Akker na de eerste Wereldoorlog plaatsgevonden. Het bedrijf sloot toen namelijk een contract met Amerikaanse autofabrikant General Motors voor de levering van Amerikaanse auto's. 'In die tijd was er een grote vraag naar Amerikanen die ook door ons werden geleverd. Daarnaast zochten vele auto-importeurs na de Tweede Wereldoorlog verkooppunten', aldus Van den Akker. Tot op de dag van vandaag staat de samenwerking met General Motors nog steeds overeind, waardoor Lathouwers Den Bosch een Opel en Chevrolet dealerschap heeft. En met succes, want inmiddels heeft Lathouwers drie vestigingen en zo'n 70 werknemers in dienst.
Kwaliteit is een persoonlijke zaak
Lathouwers houdt zich als Opel en Chevrolet hoofdzakelijk bezig met de verkoop en het onderhoud van beide automerken. Ook diverse andere automerken zijn van harte welkom in de werkplaats van Lathouwers in Den Bosch. Maar wat maakt dit autobedrijf nu anders dan andere autobedrijven? Volgens de Sales & Marketing Manager heeft dit te maken met de visie die al jarenlang wordt gehanteerd binnen het bedrijf, namelijk Kwaliteit is een persoonlijke zaak. 'Wij vinden het belangrijk om iedere klant persoonlijk te benaderen. Iedere klant heeft daarom één persoon die alles regelt. Van reparatie, onderhoud en leasing tot verzekeringen en financieringen. Wij vormen één aanspreekpunt voor alles wat met een auto te maken heeft'. Lathouwers biedt daarnaast ook een andere bijzondere vorm van persoonlijk contact. Er is namelijk een echte bruine kroeg in de showroom. Jan Willem van den Akker zegt hierover: 'Mensen kunnen bij ons in de kroeg op hun laptop doorwerken of televisiekijken onder het genot van een kopje koffie'. Naast offline persoonlijk klantcontact is het autobedrijf ook actief bezig met online persoonlijk klantcontact, door de inzet van een eigen blog, nieuwsbrief en YouTube-kanaal bijvoorbeeld.
'Mensen kunnen bij ons in de kroeg op hun laptop doorwerken of televisiekijken onder het genot van een kopje koffie'.
Mobiliteitsproblemen in de zakelijke markt
Lathouwers Den Bosch beschikt daarnaast ook over een businesscentrum. Sinds 2005 adviseert het autobedrijf namelijk in mobiliteitsproblemen. Bijvoorbeeld door mee te denken met een zakelijke klant over de inzet van grote bedrijfswagens of personenauto's. 'Een partner van ons mag verwachten dat ieder mobiliteitsprobleem een passende oplossing krijgt', zegt Van den Akker hierover. http://www.youtube.com/watch?v=TAOOrDRQFhU&feature=share&list=UUdGxIpHL9iij3Ji8_yqVipQ
Telefoonboek en Lathouwers B.V.
Door de digitalisering van de Nederlandse samenleving merkt Jan Willem van den Akker dat klanten tegenwoordig uit heel Nederland afkomstig zijn, vooral wat betreft occasions. Het goed online profileren en vindbaar maken van een bedrijf is daardoor veel belangrijker geworden. Dat was dan ook de reden dat Lathouwers met Telefoonboek.nl in zee ging. Wij vroegen aan de Sales & Marketing manager van Lathouwers wat het grote voordeel is van Telefoonboek.nl: 'De goede SEO content van Telefoonboek.nl zorgt ervoor dat je als bedrijf goed wordt gevonden via Google. Daarnaast kun je je bedrijf goed profileren door bijvoorbeeld foto's en filmpjes toe te voegen. Het contact met de medewerkers van Telefoonboek.nl is daarnaast erg prettig'.
Een laatste advies
Wanneer Jan Willem van den Akker naar de afgelopen twee jaar kijkt, spreekt hij van een verandering in de kanalen die worden ingezet om een bedrijf online zichtbaar te maken. Lathouwers probeert dan ook op zoveel mogelijk kanalen actief te zijn. Van den Akker spreekt uit ervaring en zegt hierover: 'Wanneer je als ondernemer begint aan social media, moet je het goed kunnen benutten. Als je geen of te weinig tijd hebt, moet je er niet aan beginnen. Want dan werkt het averechts'.
Lathouwers Den Bosch B.V. Afrikalaan 2 5232BD Den Bosch
www.lathouwers.nl
Bekijk de bedrijfsvermelding van Lathouwers Den Bosch B.V. op Telefoonboek.nl.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen