Adverteren op social media
Steeds meer ondernemers zijn te vinden op social media. En dat is niet voor niets, want social media is de perfecte manier om potentiële klanten te bereiken. Door te adverteren is jouw bereik nóg groter en kun je je product of dienst doelgericht promoten. Klinkt goed toch? In dit artikel vertellen we je er meer over.
Wat is social advertising?
Je raadt het al: social media adverteren is het adverteren op social media kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest & Snapchat. Met advertenties op social media komt jouw dienst of product ook op de tijdlijn van mensen die jou (nog) niet volgen. Je bereikt dus nieuwe potentiële klanten!
De voordelen van adverteren op social media
Twijfel je of adverteren op social media wel iets voor jou is? En weet je niet zo goed wat het voor jouw bedrijf kan betekenen? We zetten de voordelen even op een rijtje!
1. Specifieke targeting
Door advertenties in te zetten bereik je precies de mensen die je wilt bereiken. Zo kun je ervoor kiezen om met jouw advertentie vrouwen tussen de 45 en 50 jaar, met als hobby koken en wonend in Gelderland te bereiken. Zijn mannen tussen de 20 en 30 jaar oud en actief in het voetbalwereldje meer jouw doelgroep? Ook dat kan! Je kunt dus zelf kiezen welke mensen je wilt bereiken.
2. Het bereik is groot
Door te adverteren bereik je ook mensen die jou nog niet volgen op social media. Wellicht wisten ze nog niet eens van het bestaan van jouw bedrijf af. Het bereik is dus vele malen groter dan wanneer je een 'normale' post op social media plaatst.
3. Het is kostenefficiënt
Je kunt zelf een budget instellen dat je dagelijks of per periode wilt uitgeven. Je betaalt dus nooit meer dan het vooraf ingestelde bedrag. Wanneer je het budget instelt zie je gelijk hoe groot de doelgroep is die je met dat budget kunt bereiken.
4. Tussentijds optimaliseren
Een ontzettend groot voordeel van adverteren op social media is dat je je advertenties tussentijds kunt bijstellen. Loopt de campagne minder goed dan je van tevoren had verwacht? Pas een aantal dingen aan en kijk of je al verbetering ziet. Zo kun je tussentijds optimaliseren totdat de advertentie helemaal naar jouw wens is en jouw doelen behaalt.
Wat is het doel van adverteren op socials
Wat bereik je nou precies met deze advertenties? Dat is aan jou om te beslissen! Je kunt deze doelen zelf instellen wanneer je een advertentie live zet. De meest voorkomende doelen zijn:
- Realiseren van relevant en groot bereik
- Merkbekendheid verhogen
- Aantal volgers vergroten
- Creëren van engagement (betrokkenheid)
- Realiseren van leads & conversies
Het is aan jou om te bepalen welke kanalen je gaat inzetten. Denk hierbij goed na over waar jouw doelgroep te vinden is. Mannen en vrouwen van 50+ zul je waarschijnlijk eerder op Facebook vinden dan op Snapchat.
Wil jij graag stappen zetten met jouw marketing? Wij helpen je graag! Met het Places Alles-in-1 pakket ben je verzekerd van een ijzersterke online reputatie en word je online goed gevonden.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen