Hoe krijg ik meer reviews op mijn Google Bedrijfsprofiel?
Reviews op je Google Bedrijfsprofiel helpen om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten. In de perfecte wereld zouden alle klanten die een positieve ervaring hebben met jouw bedrijf een recensie achterlaten, zonder dat hierom wordt gevraagd. Dit is helaas vaak niet het geval. Het is dus prettig om te weten hoe je reviews kunt verzamelen zonder in strijd te raken met het beleid van Google.
Zie het verzamelen van reviews als een terugkerende werkzaamheid
Google Reviews zijn enorm nuttige hulpmiddelen voor productontwikkeling en personeelstraining. De recensie die een klant heeft achtergelaten kun je gebruiken om de gehele klantervaring te verbeteren en consistent problemen op te sporen.
Hierdoor kun je jouw aanbod voortdurend verbeteren en als het nodig is wijzigingen aanbrengen om de relatie met klanten te verbeteren. Deze voordelen zijn alleen toegankelijk als je het beoordelen van reviews een standaard onderdeel van het bedrijfsproces maakt.
Gebruik verschillende methoden om Google Reviews aan te vragen
Er zijn verschillende manieren om reviews bij klanten uit te vragen. Sommige bedrijven vragen klanten die een bezoek brengen aan het bedrijf een review achter te laten. Andere bedrijven maken gebruik van een tool die automatisch een verzoek stuurt waarin wordt gevraagd om een review achter te laten, dit gaat meestal per sms of e-mail.
Google heeft een marketing kit ontwikkeld. Met deze tool kunnen lokale bedrijven sociale posts, posters, en stickers maken van bestaande reviews en op die manier meer reviews genereren. Wij adviseren bij telefoongesprekken en persoonlijk klantcontact altijd even te vragen, of deze klanten een review willen achterlaten.
Help je klanten een handje
Het is niet vanzelfsprekend dat klanten weten hoe ze een Google review moeten achterlaten. Zorg ervoor dat je een kleine handleiding klaar hebt staan waarin klanten gemakkelijk de stappen kunnen volgen om een review achter te laten. Stuur je een e-mail met het verzoek een review achter te laten? Voeg dan deze handleiding toe.
Toon betrokkenheid naar je klanten door op reviews te reageren
Als het aantal Google Reviews begint te groeien, is het erg belangrijk om tijd vrij te maken om op deze reviews te reageren. Als je strategie voor het genereren van meer reviews succesvol is en je dus steeds meer reviews moet beantwoorden neemt dit natuurlijk wat meer tijd in beslag.
Door te reageren op de reviews geef je jouw klanten het gevoel dat je hen erkent en waardeert. Het is belangrijk om zowel op negatieve als positieve reviews te reageren. Dit straalt professionaliteit en betrouwbaarheid uit naar potentiële klanten.
Aan de slag met Places.nl
Als partner van Google Bedrijfsprofiel zorgen we ervoor dat jouw bedrijf online goed zichtbaar is. We houden jouw bedrijfsgegevens up-to-date en zorgen voor een ijzersterke online reputatie. Dit in combinatie met maandelijks nieuwe content die jouw producten sterk aanprijst, zorgt ervoor dat jij potentiële klanten met gemak binnenhaalt.
Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Meld je dan gratis en vrijblijvend aan via onderstaande button. Wij nemen binnen één werkdag contact op!
Vraag & antwoord over Google Bedrijfsprofiel
Hier vind je de antwoorden op al jouw vragen omtrent Google Bedrijfsprofiel
Veelgestelde vragen over Places Bedrijfsvermelding
Heb je nog vragen? Wij staan 7 dagen per week voor je klaar!
Wil je meer weten over onze dienstverlening? Wij geven graag advies over hoe jouw bedrijf (nog) meer kan groeien!
- 024 - 355 52 99
- 7 dagen per week bereikbaar