Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens aanpassen?
Je kunt je bedrijfsgegevens aanpassen door een gratis account aan te maken op Places.nl. Met een Places account kun je 7 dagen per week je bedrijfsgegevens op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com aanpassen en beheren. Daarnaast kun je vanuit je Places account je andere Places diensten beheren, zoals een gratis advertentie, antwoordservice, reviewpagina of website.
Hoe lang duurt het voordat mijn wijzigingen zichtbaar zijn op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com?
Nadat je je bedrijfsgegevens op Places.nl hebt gewijzigd, worden de wijzigingen gecontroleerd door onze servicemedewerkers. Binnen twee werkdagen zijn je wijzigingen zichtbaar op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com.
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens aanpassen/verwijderen?
Voor het toevoegen of wijzigen van je persoonsgegevens verwijzen wij je door naar www.mijnnummervermelding.nl. Daarnaast adviseren wij je contact op te nemen met je telecomaanbieder om te controleren of je gegevens worden weergegeven in elektronische gidsen. Voor het verwijderen van je persoonsgegevens kun je een verzoek indienen via info@places.nl of 024 3555 299.
Hoe komen jullie aan mijn gegevens?
De bedrijfsgegevens zoals weergegeven op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com worden maandelijks verstrekt door de Kamer van Koophandel. Door jouw eigen bedrijf te claimen kun je informatie toevoegen aan je bedrijfsvermelding. Hierdoor bereik je meer klanten.
Hoe maak ik melding van onjuiste gegevens op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com?
Places.nl werkt hard aan het zo correct mogelijk weergeven van gegevens. Mocht je toch onjuiste gegevens tegenkomen op Telefoonboek.nl of Openingstijden.com, dan kun je contact opnemen met onze redactie via het contactformulier. Wijzingen worden dan zo spoedig mogelijk doorgevoerd.
Waarom heeft mijn zoekopdracht op Telefoonboek.nl of Openingstijden.com geen resultaten?
Wij streven naar het verstrekken van optimale zoekresultaten en de grootste mate van volledigheid in het verschaffen van informatie. Het kan echter voorkomen dat een bedrijf of persoon niet in onze database voorkomt. Het specificeren van de naam en adresgegevens kan in zo'n geval helpen. Het is ook mogelijk dat een bedrijf of persoon niet online weergegeven wil worden. Je kunt dan bellen naar ons informatienummer via 0900-1822 (€ 0,90 per minuut). Onze medewerkers proberen voor jou de juiste informatie te vinden en kunnen je indien gewenst doorverbinden.
Hoe werkt de weergave van zoekresultaten op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com?
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn toont het zoekalgoritme van Telefoonboek.nl en Openingstijden.com bedrijven op basis van relevantie. Afhankelijk van de zoekopdracht en plaatsnaam worden de meest relevante bedrijven en personen bovenaan in de zoekresultaten getoond. Boven deze zoekresultaten is ruimte voor een aantal relevante bedrijfsadvertenties. Door gebruik te maken van de filterinstellingen kun je je zoekopdracht verfijnen.
Waarom geven Telefoonboek.nl en Openingstijden.com correcties en suggesties weer?
Bij Places.nl vinden we het erg belangrijk dat alle informatie op onze websites klopt. Als we meldingen binnenkrijgen van bijvoorbeeld Google of KVK dat er wijzigingen zijn gemaakt, dan vragen we dat altijd aan je na. Zo zorgen we ervoor dat jouw profiel altijd up-to-date blijft.
Waarom worden mijn wijzigingen niet direct op Google weergegeven?
Wanneer je je bedrijfsvermelding hebt gewijzigd, is de wijziging na goedkeuring door onze servicemedewerker binnen enkele minuten zichtbaar op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Google updatet gemiddeld één keer in de twee weken alle gegevens, waardoor het gemiddeld twee weken kan duren tot je wijziging ook door Google is verwerkt.
Hoe kan ik mijn bedrijfsvermelding verwijderen?
Voor de verwijdering van een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl (en aangesloten partners) kan je een verzoek indienen op www.places.nl/verwijderverzoek. Vervolgens zullen we het verzoek beoordelen en indien mogelijk verwerken.